حمله اردوغان به گاندی ترکیه

رجب طیب اردوغان می‌گوید ائتلاف مخالفان او و «کمال قلیچدار اوغلو» که از او به عنوان گاندی ترکیه یاد می‌کنند، هدفی جز غارت کشور، برهم‌زدن وحدت و همبستگی ملی ترکیه ندارند.

حمله اردوغان به گاندی ترکیه

هم‌زمان با آغاز رسمی روند انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید ائتلاف مخالفان او هیچ برنامه خاصی جز «جاه‌طلبی سیاسی، تقسیم جایگاه‌ها و غارت کشور» ندارند.

به نقل از حُریت، با آغاز رسمی روند انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ۲۰۲۳ ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و کاندیدای اصلی جریان حاکم، به‌شدت به انتقاد از جریان‌های مخالف و رقیب اصلی انتخاباتی‌اش پرداخت.

اردوغان که در نشست استانی روسای حزب حاکم عدالت و توسعه صحبت می‌کرد گفت: ما سخت‌تر کار خواهیم کرد و بیشتر تلاش می‌کنیم تا فاجعه زمین‌لرزه را به فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم و تبیین دستاوردهای خود تبدیل کنیم.

اردوغان همچنین افزود: برنامه (ائتلاف) مخالفان چیست؟ جاه‌طلبی سیاسی تنها برنامه‌شان است؛ تقسیم پُست‌ها و جایگاه‌ها، برنامه برای غارت کشور، برهم‌زدن وحدت و همبستگی ملی ما.

به گفته اردوغان «ائتلاف مخالفان، تلاشی برای برگشت ترکیه قدیم است؛ زمانی که هزینه‌های سنگین بر کشور و مردم تحمیل می‌شد.»

انتخابات هم‌زمان ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه روز ۱۴ مه ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد. آغاز رسمی روند ۲ ماهه انتخابات ترکیه از ۳ روز پیش آغاز شده است.

تاکنون اردوغان به عنوان کاندیدای اصلی «ائتلاف خلق» متشکل از حزب حاکم عدالت و توسعه، حزب جنبش ملی، و حزب اتحاد بزرگ و «کمال قلیچدار اوغلو» به عنوان کاندیدای نهایی احزاب مخالف (متشکل از ۶ حزب) و رقیب اردوغان، به صورت رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرده‌اند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77239

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر