افشای نقش ویژه روسیه در توافق جدید ایران

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین می‌گوید که توافق عربستان سعودی و ایران که با نظارت چین صورت گرفت، بدون شک حمایت‌ها و پشتیبانی روسیه را نیز همراه داشته است.

افشای نقش ویژه روسیه در توافق جدید ایران

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به توافق اخیر میان تهران و ریاض واکنش نشان داد.

به نقل از وبگاه معا، «بسام الصالحی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در ارتباط با توافق تهران و ریاض که در پکن اعلام شد، گفت: توافق عربستان سعودی و ایران که با نظارت چین صورت گرفت، بدون شک حمایت‌ها و پشتیبانی روسیه را نیز همراه داشته است.

او افزود: این توافق که به شدت مورد استقبال کشورهای منطقه قرار گرفته، نشانه ای از تحولات جاری در منطقه خاورمیانه و جهان محسوب می شود.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین افزود: در واکنش به این رخداد، فلسطینی‌ها باید راهبردی مشترک با چین و روسیه تبیین کنند که در آن برای این تحولات بزرگ آماده شوند.

بسام الصالحی تاکید کرد: اصلی ترین اقدام طرف فلسطینی در نخستین گام باید توقف اعتماد و تکیه نمودن به ایالات متحده آمریکا باشد، چون آمریکا، فلسطین را به وضعیت کنونی کشانده و مانع اصلی در برابر آزادی ملت فلسطین محسوب می شود.

الصالحی افزود: آمریکا در سال های اخیر تنها یک طرف حمایت کننده از اسرائیل بوده که همه مواضعش را در جانبداری از رژیم صهیونیستی اتخاد کرده است.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست از مصر بخواهد که نشست قریب الوقوع در شرم الشیخ را که قرار است با هدف پیگیری نشست عقبه برگزار شود را لغو کند.

او همچنین خواستار عدم حضور تشکیلات خودگردان در این نشست شد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76831

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر