طرح جدید چین برای تقویت نفوذ امنیتی در جهان

چین قصد دارد با هدف تقویت نفوذ امنیتی در جهان، ۵۰۰۰ سرباز از کشورهای در حال توسعه را آموزش دهد. در سال‌های اخیر، چین تلاش‌های خود را برای توسعه برنامه‌های آموزش امنیتی دوجانبه و چندجانبه با دیگر کشورها در خاورمیانه، جزایر حوزه پاسیفیک و آسیای میانه تشدید کرده است.

طرح جدید چین برای تقویت نفوذ امنیتی در جهان

چین ۵۰۰۰ سرباز از کشورهای در حال توسعه را آموزش ‌می‌دهد.

یکی از روزنامه‌های چینی نوشت، این کشور قصد دارد با هدف تقویت نفوذ امنیتی در جهان ۵۰۰۰ سرباز از کشورهای در حال توسعه را برای پنج سال آتی آموزش دهد.

روزنامه سآوس چاینا مورنینگ پست نوشت، در سند ابتکار عمل امنیتی جهانی پکن آمده است: دولت چین قصد دارد تا پلتفرم‌های بین‌المللی را برای تبادل و همکاری به منظور رسیدگی به چالش‌های امنیتی در حوزه‌هایی مانند مقابله با تروریسم، امنیت سایبری، امنیت بیولوژیکی و فناوری‌های نوظهور ایجاد کند که هدفش تقویت ظرفیت‌های حکمرانی در امنیت‌های غیر سنتی است.

در این سند همچنین آمده که چین به دنبال تشویق به تبادل‌های بیشتر در میان آکادمی‌های پلیس و نظامی است. پکن به دنبال ارائه ۵۰۰۰ فرصت آموزشی برای متخصصان و سایرین در کشورهای در حال توسعه در پنج سال آتی به منظور کمک به آنها برای رسیدگی به مسائل امنیت جهانی است.

گزارش شده که این ابتکارعمل به عنوان یک جایگزین برای نظم امنیت غربی است.

در سال‌های اخیر، چین تلاش‌های خود را برای توسعه برنامه‌های آموزش امنیتی دوجانبه و چندجانبه با دیگر کشورها در خاورمیانه، جزایر حوزه پاسیفیک و آسیای میانه تشدید کرده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74933

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر