زلزله شدید در عراق

2 زلزله امروز عراق را لرزاند.

زلزله شدید در عراق

دو زمین‌لرزه بامداد امروز (شنبه ۲۵ فوریه ۲۰۲۳/ ۶ اسفندماه ۱۴۰۱)، موصل و اربیل در عراق را لرزاند.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند دو زلزله بامداد امروز عراق را تکان داد. وزارت حمل و نقل عراق از ثبت زلزله ۴.۳ ریشتری در استان نینوا خبر داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در بیانیه وزارت حمل و نقل عراق آمده است که این زلزله در ساعت ۲:۲۵ دقیقه بامداد امروز در فاصله ۸.۵ کیلومتری شرق شهر الحضر در استان نینوا رخ داد.

پس از این نیز وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که دومین زمین لرزه با قدرت ۴ ریشتر در استان اربیل رخ داد.

در بیانیه دوم وزارت حمل و نقل عراق آمده است که زلزله دوم در ساعت ۳:۰۹ بامداد امروز در فاصله ۲۲ کیلومتری شمال شرق مرکز اربیل رخ داده است.

وزارت حمل و نقل اقلیم کردستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلزله‌ای به قدرت ۴.۳ ریشتر اقلیم کردستان را لرزانده است.

براساس بیانیه وزارت حمل و نقل اقلیم کردستان، مرکز این زلزله بین اربیل و موصل در عمق ۵ کیلومتری بوده است و ساکنان اکثر مناطق اقلیم کردستان آن را احساس کرده اند.

زلزله شدید در عراق

منابع محلی عراق از وقوع زمین‌لرزه ۴.۳ ریشتری در حد فاصل اقلیم کردستان و استان های نینوا و صلاح الدین خبر دادند.

به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ درجه در مقیاس ریشتر سحرگاه امروز شنبه منطقه «دشت نینوا» حد فاصل بین اقلیم کردستان و استان نینوا را لرزاند.

بر اساس این گزارش، عمق این زمین لرزه در ۲۰ کیلومتری زمین بوده است و ساکنان استان‌های نینوا، صلاح الدین و اربیل شدت این زمین لرزه را احساس کردند.

این خبر در حالی است که منابع محلی بامداد امروز از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در مناطق مختلفی از اربیل در اقلیم کردستان خبر داده و اعلام کردند ساکنان دو منطقه «کوی سنجق» و «خبات» و مناطق اطراف اربیل شدت این زمین لرزه را احساس کردند.

گفتنی است که پس از زمین لرزه شدید و مرگبار در شمال ترکیه و جنوب سوریه که هزاران قربانی گرفت، زلزله‌های با شدت متفاوت در یخش های مختلفی از منطقه ثبت شده است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74389

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر