اسرائیل، غزه را بمباران کرد

اسرائیل نوار غزه را بمباران کرد. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم یک مقر حماس در شمال غزه که به کار تولید جنگ‌افزارهای دریایی مشغول بود را بمباران کرده‌اند.

اسرائیل، غزه را بمباران کرد

اسرائیل نوار غزه را پس از جنایت مرگبار نابلس بمباران کرد؛ در حالی که تنش‌ها بر سر جنایت رژیم صهیونیستی در شهر نابلس که منجر به شهادت ۱۱ فلسطینی شد، بالا گرفته این رژیم اهدافی را در نوار غزه بمباران کرده است.

به گزارش الجزیره، منابع فلسطینی در این خصوص اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه «بدر» در غرب شهر غزه و یک پایگاه دیگر در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم یک مقر حماس در شمال غزه که به کار تولید جنگ‌افزارهای دریایی مشغول بود را بمباران کرده‌اند.

منابع خبری بامداد پنجشنبه از حملات راکتی از نوار غزه به شهرک‌های صهیونیستی در فلسطین اشغالی خبر دادند.

ساعاتی قبل، راکت‌های شلیک شده از نوار غزه آژیر‌های خطر را در شهر‌ک‌های سدیروت و عسقلان در اراضی اشغالی به صدا درآوردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی آن پنج راکت را رهگیری کرده است، در حالی که راکت ششم در منطقه‌ای خالی از سکنه سقوط کرده است.

هنوز هیچ گروه فلسطینی مسئولیت شلیک راکت روز پنجشنبه را بر عهده نگرفته است.

پرتاب راکت پس از آن صورت گرفت که گروه جهاد اسلامی فلسطین مستقر در غزه حمله نظامی اسرائیل به نابلس را در روز چهارشنبه محکوم کرد و آن را جنایت بزرگ خواند که مقاومت باید به آن پاسخ دهد. 

حمله نابلس یکی از مرگبارترین عملیات اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از زمان انتفاضه دوم یا قیام فلسطینیان در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بوده است. تعداد کشته شدگان روز چهارشنبه از حمله ماه گذشته اسرائیل به شهر جنین در شمال این کشور فراتر رفت.

به گفته مقامات بهداشتی در میان کشته شدگان نابلس سه مرد فلسطینی ۷۲، ۶۶ و ۶۱ ساله و یک پسر ۱۶ ساله هستند. دست کم ۱۰۰ نفر دیگر هم زخمی شدند. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، حدود ۸۲ نفر از آن‌ها مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته بودند.

این یورش چهار ساعته خسارت زیادی را نیز در یک بازار چند صد ساله در نابلس بر جای گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74135

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر