رهبر داعش به هلاکت رسید/ با رهبر جدید داعش آشنا شوید

گروهک تروریستی داعش با تأیید مرگ رهبر خود در نبرد با هیئت تحریر شام، پنجمین رهبر خود را معرفی کرد.

رهبر داعش به هلاکت رسید/ با رهبر جدید داعش آشنا شوید

گروهک تروریستی داعش با تأیید مرگ رهبر خود در نبرد با هیئت تحریر شام، پنجمین رهبر خود را معرفی کرد.

 

 گروه داعش مرگ ابوحسین الحسینی القرشی، سرکرده خود را تأیید کرد و ابوحفص الهاشمی القرشی را جایگزین وی معرفی کرد. به نوشته الجزیره، این گروه در روز پنجشنبه گفت که رهبر آن طی «درگیری مستقیم» با گروه هیئت تحریر الشام در استان ادلب در شمال غربی سوریه، تحت کنترل شورشیان کشته شده است. این خبر را سخنگوی داعش طی پیامی ضبط‌شده در کانال‌های خود در تلگرام بدون مشخص‌کردن زمان کشته‌شدن وی اعلام کرد.

با این حال، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه آوریل گفته بود که نیروهای اطلاعاتی کشورش این رهبر را در سوریه کشته‌اند. پس از یک آغاز کوبنده در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ که منجر به فتح بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های دو کمشور شد، داعش شاهد فروپاشی «خلافت» خودخوانده‌اش تحت موجی از حملات گروه‌های مختلف بود.

داعش در سال ۲۰۱۷ در عراق و دو سال بعد در سوریه شکست خورد، اما هسته‌های خامونش آن همچنان در هر دو کشور حملاتی را انجام می‌دهند. ابوحفص الهاشمی القرشی پنجمین رهبر این گروه از زمان تأسیس آن است. در نوامبر سال گذشته، داعش اعلام کرد که سرکرده قبلی آن، ابوحسن الهاشمی القرشی کشته شده است. ابوابراهیم القرشی، سلف وی، در فوریه سال گذشته طی حمله آمریکا در استان ادلب کشته شد. اولین رهبر این گروه ابوبکر البغدادی نیز در اکتبر ۲۰۱۹ در ادلب کشته شد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64830

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر