خبر مهم اولیانوف از مذاکرات احیای برجام

میخائیل اولیانوف اعلام کرد: اگر آمریکا اراده سیاسی نشان دهد، مذاکرات وین نهایی می‌شود. هدف از سفر ۱۸ دسامبر پرداختن به موضوعات برجسته پادمانی است که پیشتر گزارش شده بود.

خبر مهم اولیانوف از مذاکرات احیای برجام

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز شنبه تاکید کرد که اظهارات غیرمسئولانه درباره طرح «بی» می‌تواند به تبعات منفی منتهی شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: راه بسیار بهتر برای نهایی کردن مذاکرات وین (مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی) و توافق پیرامون احیای برجام پیش رو قرار دارد.

«میخائیل اولیانوف» در این باره اضافه کرد: این موضوع هنوز هم مسیر است، به شرط اینکه آمریکا اراده سیاسی متناسب را نشان دهد. صحبت های غیرمسئولانه درباره طرح «بی» می‌تواند به تحولات بسیار منفی منتهی شود.

یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه هفته پیش در سخنانی اعلام کرده بود که بازرسان فنی این نهاد قرار است در ارتباط با مسائل ادعایی پادمانی یکشنبه (فردا) به ایران سفر کنند.

این سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره اضافه کرد: هدف از سفر ۱۸ دسامبر پرداختن به موضوعات برجسته پادمانی است که پیشتر گزارش شده بود.

از سوی دیگر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم از برنامه سفر مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده و گفته بود که تعاملات ما با آژانس برقرار است و امیدواریم در جهت رفع موانع و ابهامات با آژانس یک گام رو به جلو برداشته شود.

مذاکرات رفع تحریم ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم، از اوایل دی ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی نبودن واشنگتن، این گفتگوها در اسفند ماه متوقف شد.

بعد از چند ماه وقفه و به‌دنبال سفر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیر ماه سال جاری در دوحه قطر برگزار شد؛ اما تا کنون با کارشکنی های متعدد محور غربی به نتیجه ای مشخص نرسیده است.

گفتنی است که آمریکا در نهم ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ خارج و تحریم های یکجانبه ای را علیه ایران وضع کرد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60506

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر