خبر داغ بورل برای ایران

اتحادیه اروپا پیش از این منابع مالی سازندگان پهپاد در ایران را بلوکه و برای آنها ممنوعیت ورود اعمال و سه مقام ارشد نظامی ایران را تحریم کرده است.

خبر داغ بورل برای ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که هیچ مدرکی دال بر ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه وجود ندارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل، ضمن تداوم مواضع خصمانه علیه ایران درباره افزایش تحریم‌ها، گفت که هیچ مدرکی دال بر اینکه تهران برای روسیه موشک ارسال کرده، وجود ندارد.

بورل همچنین با اشاره به توقف مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای برجام مدعی شد: توقف (مذاکرات) مسیر خوبی نیست اما کار ادامه دارد.

وی در ادامه مواضع مداخله‌جویانه و خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران، از تصمیم این اتحادیه برای افزودن حدود ۳۰ مقام ارشد و نهاد دولتی ایران به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خبر داد.

تهران به دفعات با اشاره به افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا، نسبت به اتخاذ واکنشی «متناسب و قاطعانه» علیه این بلوک هشدار داده است.

قرار است در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، ادعای تحویل پهپادهای کامیکازه ایران به روسیه به بحث گذاشته شود؛ پهپادهایی که به ادعای مقامات اتحادیه اروپا به منظور حمله مسکو به زیرساخت‌های اوکراین استفاده شده است.

اتحادیه اروپا پیش از این منابع مالی سازندگان پهپاد در ایران را بلوکه و برای آنها ممنوعیت ورود اعمال و سه مقام ارشد نظامی ایران را تحریم کرده است.

هم مسکو و هم تهران به دفعات تبادل تسلیحات در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در اوکراین را تکذیب کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که تهران پیش از آغاز جنگ اوکراین، «تعداد اندکی پهپاد» برای روسیه تأمین و در عین حال ادعاها درباره اینکه تهران برای مسکو موشک ارسال کرده را قویاً تکذیب کرد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53483

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر