پوتین پیام داد

ولادیمیر پوتین حادثه تروریستی شیراز را به رئیسی تسلیت گفت.

پوتین پیام داد

کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی حادثه تروریسیتی در شیراز را به رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفت.

بنابر اعلام کاخ کرملین رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی با مردم ایران، بر آمادگی دولت روسیه برای افزایش همکاری‌ها با ایران در زمنیه مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.

وزارت خارجه ونزوئلا نیز ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت ایران، حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

دیروز چهارشنبه یک فرد مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، زائران را به رگبار بست. بنا بر اعلام مقامات و گزارش‌های رسمی  در این حمله  تروریستی تاکنون ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر نیز زخمی شدند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما این حمله تروریستی که شاهچراغ در شیراز ایران را هدف قرار داد را به شدت محکوم می‌کنیم. اقداماتی که طی آن مراکز دینی هدف قرار می‌گیرند، اقداماتی شنیع هستند.وی همچنین خواستار محاکمه عاملان این حمله تروریستی به شهروندانی که در حال انجام شعائر دینی بودند، شد.

پیشتر نیز، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی عصر چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49499

ارسال نظر