قیمت بلیت بازدید از قبر ملکه الیزابت اعلام شد

نویسنده بریتانیایی نوشت: «خانواده سلطنتی غرق در زندگی مرفه هستند و از مردم برای بازدید از قبر ملکه پول درخواست می‌کنند و نکته تعجب برانگیز اینکه مردمی هم پیدا می شوند که با کمال خوشحالی این پول را پرداخت می‌کنند.»

قیمت بلیت بازدید از قبر ملکه الیزابت اعلام شد

قیمت بالای بلیت بازدید از قبر ملکه الیزابت دوم که خانواده سلطنتی اعلام کرده، در میانه بحران‌های اقتصادی شدید این کشور به موجی از انتقادات در بریتانیا دامن زده است.

خانواده سلطنتی بریتانیا اعلام کرده برخی از قلعه‌های سلطنتی از جمله قلعه ویندسور که کلیسای سنت جرج محل دفن ملکه الیزابت در آن قرار دارد به روی گردشگردان و بازدیدکنندگان گشوده می‌شود.

بر اساس اعلام خانواده سلطنتی، مبلغ بلیط آخر هفته برای بازدید از این قلعه‌ها ۲۸.۵ پوند استرلینگ (حدود ۳۲ دلار) و در دیگر ایام هفته ۲۶.۵ پوند استرلینگ (حدود ۳۰ دلار) است که تخفیف‌هایی برای خانواده‌ها و بازدیدهای گروهی در نظر گرفته شده است.

مبالغ بالای بلیت‌ها به انتقادات گسترده از خانواده سلطنتی در شبکه‌های اجتماعی دامن زده است؛ به طوری که بسیاری از شهروندان بریتاتیایی به بی‌توجهی خانواده سلطنتی به بحران‌های مالی که مردم با آن دست به گریبان هستند، اشاره کرده و افزوده‌اند خانواده سلطنتی تنها به دنبال جمع کردن پول بیشتر است.

برخی از شهروندان بریتانیایی مبالغ بالای بلیت‌ها و استفاده تجاری از قبر ملکه را رفتاری غیر قابل قبول از خانواده سلطنتی می‌دانند و یکی از شهروندان در توئیتی نوشت: «خانواده سلطنتی از قبر ملکه الیزابت دوم هم به دنبال کسب سود و درآمد است.»

برخی نیز به حجم هزینه‌های بالا و درآمدهای هنگفت خانواده سلطنتی اشاره کرده و افزودند این در حالی است که خانواده سلطنتی هیچ مسئولیت روشن و یا نقش مهمی برعهده ندارند.

«سیدنی چاندلر»، نویسنده بریتانیایی هم در توئیتی نوشت: «خانواده سلطنتی غرق در زندگی مرفه هستند و از مردم برای بازدید از قبر ملکه پول درخواست می‌کنند و نکته تعجب برانگیز اینکه مردمی هم پیدا می شوند که با کمال خوشحالی این پول را پرداخت می‌کنند.»

برخی از شهروندان هم با اشاره به بحران معیشتی مردم و انتقاد از این اقدام خانواده سلطنتی نوشتند: این رقم شاید درآمد هفتگی یک نفر برای سیر کردن خانواده‌اش باشد.

بریتانیا این روزها با بحران اقتصادی شدیدی دست به گریبان است و قیمت بسیاری از کالاها افزایش است به خصوص پس از جنگ روسیه و اوکراین قیمت سوخت به شکل بی سابقه بالا رفته است./ شفقنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44798

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر