ترکیه کنار آذربایجان می‌ماند

در تازه‌ترین دور تنش‌‌ها میان ایروان و باکو در قفقاز جنوبی سر مناطق مورد مناقشه «قره‌ باغ»، شامگاه دوشنبه درگیری‌ های گسترده‌‌ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک آنها رخ داد.

ترکیه کنار آذربایجان می‌ماند

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز به درگیری‌های جدید در مرز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز سه‌شنبه در واکنش به دور تازه درگیری‌‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پیامی توئیتری نوشت: درگیری‌ ها در مرز (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان نگران‌کننده است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص اضافه کرد: با توجه به ادامه مذاکرات، ارمنستان باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند. صلح و ثبات تنها مطابق با تمامیت ارضی و حقوق مشروع (جمهوری) آذربایجان قابل دستیابی است. ترکیه در کنار باکو خواهد ماند.

این در حالیست که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز ساعاتی پیش در این خصوص گفته بود: ایروان باید اقدامات تحریک‌ آمیز خود را متوقف کند و بر مذاکرات صلح و همکاری در چارچوب آشتی‌ که با جمهوری آذربایجان به آن دست یافته است، متمرکز شود.

ریاست جمهوری فرانسه ساعاتی پیش اعلام کرد که موضوع موج جدید درگیری‌ های مسلحانه میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.

در اعلامیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه اشاره‌ ای به تاریخ دقیق برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی موج جدید تنش‌ های مسلحانه بین باکو و ایروان نشده است.

گفتنی است که در تازه‌ترین دور تنش‌‌ها میان ایروان و باکو در قفقاز جنوبی سر مناطق مورد مناقشه «قره‌ باغ»، شامگاه دوشنبه درگیری‌ های گسترده‌ ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک آنها رخ داد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد در درگیری‌ های مرزی شب گذشته بین نیروهای این کشور و جمهوری آذربایجان، دست‌ کم ۴۹ نظامی ارمنستان کشته شده‌ اند. وی تأکید کرد که درگیری‌ ها در مناطق مرزی آذربایجان همچنان ادامه دارد ولی شدت آن از صبح امروز کاهش یافته است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41424

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر