درگذشت ملکه الیزابت روی مسابقات لیگ برتر تاثیر می‌گذارد

ملکه الیزابت دوم پس از نگرانی پزشکان در مورد سلامتی‌اش تحت نظارت پزشکی قرار گرفته است و وضعیت حیاتش مشخص نیست.

 درگذشت ملکه الیزابت روی مسابقات لیگ برتر تاثیر می‌گذارد

کاخ باکینگام امروز بعدازظهر اعلام کرد که پزشکان از وضعیت سلامتی ملکه بریتانیا ابراز نگرانی کرده‌اند و به همین دلیل در «بالمورال» تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است.

سخنگوی کاخ در این باره گفت: «پس از ارزیابی صبح امروز، پزشکان در مورد سلامتی اعلیحضرت نگران شده‌اند و توصیه کرده‌اند ایشان تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرند. ملکه در بالمورال باقی خواهد ماند.»

ملکه الیزابت دوم که بیش از ۷۰ سال بر بریتانیا سلطنت کرده، ۱۲ نخست‌وزیر و ۱۴ رئیس‌جمهور را دیده است. او امسال جشن ۹۶ سالگی خودش را گرفت و حال خوبی داشت، اما در مورد سلامتی‌اش نگرانی جدی وجود دارد.

 

برنامه‌ریزی در مورد مرگ ملکه الیزابت به‌عنوان عملیات «پل لندن» شناخته می‌شود و این طرحی بسیار دقیق است که از لحظه مرگ احتمالی او به اجرا درخواهد آمد.

اگه ملکه فوت کند، لیگ برتر توسط DCMS (دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش) هدایت می‌شود، اما مسابقات فوتبال در هفته پس از مرگ او تعطیل خواهد شد. این شامل بازی‌های لیگ‌های انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند خواهد شد.

همچنین طبق پروتکل‌های تأییدشده‌ای که در مورد مسابقات اسب‌دوانی و کریکت وجود دارد، پس از مرگ ملکه این رقابت‌ها هم لغو خواهند شد.

اگر ملکه الیزابت دوم فوت کند، شاهزاده چارلز پادشاه بریتانیا خواهد شد و در یک برنامه تلویزیونی سخنرانی خواهد کرد. نخست وزیر جدید لیز تراس هم در این سخنرانی شاهزاده را همراهی خواهد کرد. وزارت دفاع هم با اسلحه به ملکه الیزابت ادای احترام می‌کند و یک دقیقه سکوت حکم‌فرما خواهد شد. مرگ او هم باعث می‌شود ۱۲ روز عزای ملی اعلام شود و پرچم بریتانیا هم نیمه‌افراشته شود. 

 

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40460

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر