جزییاتی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب

فرودگاه بین‌المللی حلب هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

جزییاتی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب

 فرودگاه بین‌المللی حلب هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. منابع خبری به خبرگزاری تسنیم گفته‌اند تقریباً یک ربع قبل از حمله، این مکان مهم تخلیه شده بود.

منابع میدانی در سوریه به تسنیم گفتند: در حمله هوایی صهیونیستها به فرودگاه این شهر، ۳۰۰ متر انتهایی باند غربی فرودگاه مورد هدف قرار گرفته است. این صدمه به باند مانع انجام پروازهای غیرنظامی و عادی می‌شود.

حمله فرودگاه حلب مشابه حمله ۲ ماه قبل رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق انجام شده است.به گفته منابع منابع میدانی پیش از ساعت ۲۰ چهارشنبه ۹ شهریور هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی حلب به زمین نشست؛ صهیونیست‌ها در واکنش به این موضوع و در اقدامی منفعلانه، باند فرود این فرودگاه را هدف قرار دادند.

منابع میدانی به تسنیم گفتند پیش از ساعت ۲۰ امشب (چهارشنبه ۹ شهریور) هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی حلب به زمین نشست؛ صهیونیست‌ها در واکنش به این موضوع و در اقدامی منفعلانه، باند فرود این فرودگاه را هدف قرار دادند؛ حال آنکه این پرواز ۱۰ دقیقه پیشتر به زمین نشسته بود.

پس از پایان حمله موشکی، هواپیمای مورد اشاره فرودگاه حلب را به سمت دمشق ترک کرد؛ و صهیونیست‌ها بار دیگردر واکنش به این موضوع موشک‌هایی را به سمت فرودگاه دمشق شلیک کردند؛ حال آنکه این پرواز پیشتر در دمشق به زمین نشسته بود

همچنین خبر فوری به نقل از صابرین نیوز مدعی شد که این هواپیما ایرانی بوده است.این کانال نوشت اسرائیل برای جلوگیری از فرود یک هواپیمای ایرانی، فرودگاه حلب را هدف قرار داد که مسیر هواپیما به سمت دمشق تغییر کرد و هواپیماهای اسرائیلی دوباره برگشتند و فرودگاه دمشق را بمباران کردند.

همچنین تسنیم نوشت  برخی مطالب منتشره مبنی بر اینکه در این حمله انبار مهمات یا سوله‌های محافظ هواپیماها مورد هدف قرار گرفته‌اند، واقعیت ندارد.

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی سوریه موشک‌های شلیک شده به سمت اطراف دمشق را رهگیری کردند.

منابع میدانی گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه، چهار موشک را در آسمان حومه جنوبی دمشق رهگیری و ساقط کرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38864

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر