پوتین چند بدل دارد؟

یکی دیگر از نمایش‌های غیرعادی زمانی بود که پوتین به جای چهره خنثی و معمولش، هنگام خوشامدگویی به مهمانان فعال ظاهر شد.

پوتین چند بدل دارد؟

یکی از حواشی سفر پوتین به تهران در پایان تیر ماه امسال، این ادعا بود که به جای رئیس‌جمهوری روسیه، بدلش به تهران آمد! اما آیا این شایعه درست است و پوتین بدل دارد؟

رسانه‌ها ۲۸ تیر ۱۴۰۱، از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران خبر دادند، سفری که به دلیل اجلاس آستانه انجام شد و همزمان اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز در تهران حاضر شد. پوتین در این سفر علاوه بر حضور در این اجلاس با رهبر معظم انقلاب و ابراهیم رئیسی نیز دیدار کرد.

همزمان با این سفر، «سرلشگر کایرلو بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شد ولادیمیر پوتین ممکن است در سفر خود به تهران یک بدل را جایگزین خود کرده باشد.

اما دلیل بودانوف چه بود؟ او گفت رئیس جمهوری روسیه هنگام پایین آمدن از پله‌های هواپیما در تهران، غیرطبیعی به نظر می‌رسید، به‌طور غیرعادی سریع حرکت می‌کرد و نسبت به دیدار‌های عمومی قبلی هشیارتر به نظر می‌رسید. به ادعای این مقام اوکراینی، یکی دیگر از نمایش‌های غیرعادی زمانی بود که پوتین به جای چهره خنثی و معمولش، هنگام خوشامدگویی به مهمانان فعال ظاهر شد.

نکته دیگر این که گفته شد پوتین به دلایل امنیتی فقط سوار لیموزین خود می‌شود و این خودرو تشریفاتی در سفر به تهران نیز آورده شده، اما از آنجا که پوتین برای عزیمت به دیدار با رهبر معظم انقلاب سوار بر خودرو رئیسی، رئیس جمهوری ایران شد، این رسانه‌ها نتیجه گرفتند فرد مذکور پوتین واقعی نبوده، زیرا جز لیموزین خودش، سوار خودرو دیگری نمی‌شد. 

این مقام اطلاعاتی اوکراین، ادعای یادشده را چند روز بعد در گفتگو با شبکه تلویزیونی اوکراینی «گروشی» مطرح کرد و مدعی وخامت وضعیت سلامتی پوتین شد؛ ادعایی که هفته نامه نیوزویک، آن را ادعای بدون مدرک (unsubstantiated) توصیف کرد.

از نگاه بودانوف، پوتین به شدت بیمار است و این راز بزرگی نیست؛ از همین رو به جای حضور در انظار عمومی از بدل استفاده می‌کند. وی افزود: «آن دو عادات متفاوت، رفتار‌های متفاوت، راه رفتن‌های متفاوت، گاهی حتی قد‌های متفاوت دارند، اگر دقت کنید.»

گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت پوتین پس از تهاجم او به اوکراین در ۲۴ فوریه تشدید شد. برخی به ویدئو‌هایی از رئیس‌جمهوری روسیه که متزلزل یا متشنج به نظر می‌رسد اشاره کرده و نتیجه گرفته‌اند ممکن است وی به بیماری پارکینسون مبتلا باشد، در حالی که رسانه خبری تحقیقاتی Proekt Media ادعا کرد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ پوتین در تعدادی از سفر‌ها با پزشکان از جمله جراح سرطان تیروئید همراه بود.

یکی از ویدیو‌های منتشره نشان می‌داد پوتین نمی‌تواند از دست راست خود برای از بین بردن پشه‌ای که نزدیک صورتش وزوز می‌کرد استفاده کند، در حالی که از دست چپ خود برای خاراندن دور سرش استفاده می‌کرد. کرملین این اتهام‌ها را رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی آن، به خبرنگاران گفت که شایعات در مورد وضعیت سلامتی پوتین در ماه‌های اخیر، همه «ساختگی» است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37459

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر