آمریکا توپ را به زمین ایران انداخت!

جیک سالیوان مدعی شد جو بایدن و ولادیمیر پوتین گفتگوی خوبی درباره موضوع ایران داشته اند.

آمریکا توپ را به زمین ایران انداخت!

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به دیدار ویدیویی میان رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، مدعی شد که جو بایدن و ولادیمیر پوتین گفتگوی خوبی درباره موضوع ایران داشته اند.

وی در ادامه این ادعا افزود: گفتگوی پُر باری بود. روسیه و آمریکا حتی در شرایط دشوار ۲۰۱۴-۲۰۱۵ هم در راستای حصول توافق جامع مشترک، خوب با هم همکاری کردند. این حوزه ای است که واشنگتن و مسکو می توانند از نزدیک به مشورت ها در راستای تضمین عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای ادامه دهند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران بارها گفته است که اهداف صلح آمیزی را در برنامه هسته ای خود دنبال می کند و همواره در چارچوب ان پی تی و توافقات پادمانی، به تعهدات خود عمل کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخش دیگری از ادعاهایش گفت: ایران مجهز به سلاح هسته ای، در همکاری با نیروهای نیابتی خود تهدید بزرگتری است و مصمم هستیم که مانع از این اقدام شویم حال آنکه دیپلماسی بهترین مسیر پیش رو است.

سالیوان در ادامه این ادعا افزود: هرچه ایران، در میز مذاکره، عدم جدیت بیشتری از خود نشان دهد، به همان اندازه اتحاد بیشتری هم میان ۱+۵ حاصل می شود. بنابراین، توپ در زمین ایران است تا نشان دهد که آیا می خواهد جدی باشد یا خیر.

این ادعا در حالی است که آمریکا از برجام خارج شده و دیگر عضوی از توافق هسته ای نیست و در جریان مذاکرات وین هم، طرف گفتگوی ایران، ۱+۴ است (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان).

اظهارت سالیوان در حالی است که ایران با جدیت وارد دور هفتم مذاکرات وین شد و با ارائه پیشنهادهای خود نشان داد که در اسرع وقت خواهان دستیابی به توافقی جامع است. در مقابل، تهران انتظار دارد که طرف غربی نیز با واکنش فنی و عملی خود و با پرهیز از کلی گویی و گسترش جو اتهام و مقصرنمایی، جدیت در مذاکره را اثبات کند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3685

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر