قتل فجیع مخالف برجسته عربستانی در لبنان

فعالان عربستانی در فضای مجازی با انتشار پیام‌هایی توئیتری از قتل «مانع حمد مهذل الیامی» مخالف برجسته عربستان در لبنان خبر دادند.

قتل فجیع مخالف برجسته عربستانی در لبنان

مانع حمد مهذل الیامی مخالف عربستانی که در لبنان زندگی می‌کرد، در اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داد.

فعالان عربستانی با انتشار پیام‌هایی توئیتری این خبر را تأیید کرده اند اما منابع رسمی تاکنون در این باره موضعی اتخاذ نکرده اند.

این در حالی است که فعالان عربستانی که این خبر را منتشر کرده اند همه از افراد شناخته شده هستند و براین اساس خبر ترور مانع حمد مهذل الیامی قطعاً صحت دارد.

 معارض سعودی مانع بن حمد آل مهذال الیامی

مسأله‌ای که قتل این فعال عربستانی از سوی آل سعود را قطعی می‌سازد، این است که عامل این قتل پس از دستیابی به گوشی همراه مانع حمد مهذل الیامی همه پیام‌های توئیتری وی را که اکثراً در انتقاد از آل سعود بوده را پاک کردند.

عبدالرحمن راضی السحیمی در این باره در پیامی توئیتری نوشت: «صبح امروز (روز یکشنبه) مانع حمد مهذل الیامی فعال و مخالف سعودی با ضربات مرگبار چاقو به قتل رسید و تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان دادامه دارد، اما نکته که اهمیت دارد این است که یکی از افراد شریک در قتل این فعال عربستانی، به سفارت عربستان سعودی در بیروت تردد داشته است.

فعالان و مخالفان سعودی بلافاصله پس از انتشار این خبر انگشت اتهام را به سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نشانه رفته و به پرونده سیاه جنایات متعدد وی در قتل مخالفان طی سالهای اخیر به ویژه موضوع قتل جمال خاشقجی اشاره کرده اند.

عباس الضالعی از فعالان عربستانی در این باره نوشت: قتل مانع حمد مهذل الیامی نشان می‌دهد که اگر مخالفان عربستانی در سفارت ترور نشوند، در خیابان‌ها به قتل می رسند و این کار از سوی همان باندِ ترورِ مشخص انجام می‌شود.

حزب تجمع ملی عربستان سعودی از احزاب مخالف این کشور نیز با صدور بیانیه‌ای قتل مانع حمد مهذل الیامی را تأیید کرد.

مجتهد فعال توئیتری مشهور ضد آل سعود نیز در پیامی نوشت: ترور مخالفان عربستانی، روش کثیف و ضد انسانی است که از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ادامه دارد.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی لبنان از بازداشت دو عامل قتل یک عربستانی در بیروت خبر دادند. بنابراین گزارش، این جنایت قتل خانوادگی بوده و در نتیجه آن یک نفر کشته شده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30099

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر