واکنش رئیس جمهوری تونس به اتهام بازگشت استبداد

​رئیس جمهور تونس تاکید کرد، پیشنویس قانون اساسی جدید بیانگر روحیه انقلابی است و مطلقا هیچ تعدی به حقوق و آزادی‌ها در آن وجود ندارد.

واکنش رئیس جمهوری تونس به اتهام  بازگشت استبداد

​رئیس جمهور تونس تاکید کرد، پیشنویس قانون اساسی جدید بیانگر روحیه انقلابی است و مطلقا هیچ تعدی به حقوق و آزادی‌ها در آن وجود ندارد.

به نقل از روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد، کسانی که تهمت می‌زدند و مدعی هستند که پیشنویس قانون اساسی مقدمات بازگشت استبداد را فراهم می‌کند، به خود زحمت ندادند که همه احکام و مفاد آن را بررسی کنند.

سعید به ترکیب دادگاه قانون اساسی و حق پارلمان برای استیضاح دولت و دیگر مفاد قانون اساسی پیشنهادی که به همه پرسی گذاشته می‌شود، اشاره کرد. وی گفت: چقدر دور از حقیقت است آنچه را که رواج می‌دهند و افترا می‌زنند.

رئیس جمهور تونس گفت، هدف از ایجاد شورای ملی برای مناطق و گروه‌ها مشارکت همگان در تصمیم گیری است. کسانی که به حاشیه رانده شدند، به دنبال ایجاد متون قانونی هستند که آنها را از چرخه حاشیه و طرد شدگی خارج کند و اولین وظیفه دولت تحقق وحدت است و این امر جز با شریک کردن همگان به طور برابر در قانون گذاری‌هایی که توسط اکثریت واقعی و تحت نظارت مستمر مردم انجام می‌شود محقق نخواهد شد.

سعید همه شهروندان را به دادن رای "آری" در همه پرسی پیشنویس قانون اساسی فراخواند تا اهداف انقلاب محقق شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29367

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر