وزارت دفاع روسیه خبر داد:

دو جنگنده سوخو-25 اوکراین در تور پدافندی روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو هواپیمای "سوخو-۲۵" اوکراینی را در یک روز در مناطق "خارکف" و "نیکولایف" سرنگون کردند.»

دو جنگنده سوخو-25 اوکراین در تور پدافندی روسیه

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از هدف قرار دادن دو فروند دیگر از جنگنده‌های مهاجم ارتش اوکراین در جریان نبرد با این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو هواپیمای "سوخو-۲۵" اوکراینی را در یک روز در مناطق "خارکف" و "نیکولایف" سرنگون کردند.»

کوناشنکوف گفت که اوکراین روز یکشنبه مناطق مسکونی «بلگورود» و «کورسک» را با استفاده از موشک‌های بالستیک «توچکای»، مهمات خوشه‌ای و پهپاد گلوله باران کرد.

وی گفت: «نیروهای هوافضای روسیه سه توپخانه و پنج خمپاره‌ ارتش اوکراین را در شهرک‌های واقع در جمهوری دونتسک و جمهوری لوهانسک هدف قرار دادند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند  گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

مقام‌های مسکو از همان آغاز عملیات نظامی تاکید کردند که تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

آخرین گزارش‌ها از جبهه روسیه  و اوکراین حاکیست  نیروهای روس به «لیسیچانسک» آخرین شهر مهم لوهانسک که تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار داشت، وارد شده‌اند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28983

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر