نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از شهر سورودوینسک

به دنبال اعلام ستاد کل ارتش اوکراین مبنی بر اینکه نظامیان روس روز پنجشنبه کنترل شهر «سورودوینسک» در شرق این کشور را به دست گرفته اند، یک مقام آمریکایی امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از این شهر هستند.

نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از شهر سورودوینسک

رویترز به نقل از این مقام خبر داد که نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از شهر به سمت مکان‌هایی هستند که به آنها برای دفاع بهتر از خود کمک می‌کند.

ستاد کل ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسیه دو شهر در جنوب «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در شرق این کشور را به کنترل خود درآورده اند.

به گفته این مقام، نیروهای اوکراینی قرار بود به دنبال هفته‌ها بمباران شدید و درگیری‌های خیابانی از این شهر عقب نشینی کنند چر ا که پیشروی روس‌ها ترس نظامیان اوکراینی از به محاصره درآمدن را افزایش داده بود.

مقامات اوکراینی می‌گویند که نیروهای روس یک شهر در جنوب لیسیچانسک را به طور کامل اشغال کرده اند که در آن سوی رودخانه سورودوینسک واقع شده است.

مسکو مدعی است ارتش روسیه حدود دو هزار نظامی اوکراینی را در این منطقه محاصره کرده است.

اسکای نیوز عربی هم روز جمعه گزارش کرد: مقامات اوکراینی امروز اعلام کردند که نیروهای روسیه کنترل کامل منطقه هرکسی در استان لوگانسک را به دست گرفته اند.

پیشتر نیز مقامات جدایی طلب لوگانسک اعلام کرده بودند که نیروهای روسی کنترل تنها مسیر پشتیبانی نیروهای اوکراینی در شهر لیسیچانسک را تحت کنترل خود درآورده اند.

مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی‌دانند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27560

ارسال نظر