سبقت ترامپ از بایدن و هریس؟

بر اساس یک نظرسنجی جدید، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ آرای بیشتری از رئیس جمهور فعلی این کشور و معاون او به خود اختصاص خواهد داد

سبقت ترامپ از بایدن و هریس؟
جو بایدن ۷۹ ساله که به عنوان پیرترین رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه رکورد زده، شرایط نامشخصی برای ادامه فعالیت بایدن در پست ریاست جمهوری آمریکا دارد. همچنین حالا این سوال مطرح است که بایدن در انتخابات آینده نامزد خواهد شد یا خیر؟همزمان با طرح این گمانه زنی ها، این فرضیه مطرح است که حضور دموکرات ها در کاخ سفید، همچون حضور دونالد جان ترامپ محدود به یک دوره چهارساله شود.
 
«کارل روو» یک استراتژیست جمهوری‌خواه در این زمینه گفت: «این مسئله را نامعقول می بینم که دموکرات‌ها بایدن ۸۲ ساله را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند.»
نظرسنجی تارنمای پلتیکو و مرکز «مورنینگ کانسالت» نیز نشان می دهد که نیمی از رای دهندگان نگران وضعیت جسمانی جو بایدن هستند. جدای از وضعیت جسمانی، افزایش نگرانی‌ها درباره تورم، نزاع داخلی دموکرات‌ها در واشنگتن و اقدامات متزلزل بهداشت عمومی برای پشت سر گذاشتن همه‌گیری کرونا، میزان محبوبیت ملی بایدن را با بیش از ۱۲ درصد کاهش شدید، به کمتر از ۴۳ درصد رسانده است.
 

بیشتر بخوانید :محبوبیت بایدن سقوط آزاد کرد + نمودار

 
حالا بر اساس این نتایج منتشر شده، این سوال مطرح است که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، می تواند گزینه دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باشد یا خیر؟
همزمان با طرح این گمانه زنی ها، این فرضیه مطرح است که حضور دموکرات ها در کاخ سفید، همچون حضور ترامپ محدود به یک دوره چهارساله شود.
به گزارش نیوزویک، براساس نظرسنجی جدید موسسه  «ردفیلد اند ویلتون استراتژی» ۴۴ درصد پاسخگویان گفتند در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود به او رای خواهند داد، در حالی که ۳۹ درصد گفتند که در این انتخابات به جو بایدن رای می‌دهند. طبق این نظرسنجی، 7 درصد پاسخگویان نیز گفتند که به کاندیدای یک حزب ثالث در آن انتخابات رای خواهند داد و همچنین 7 درصد دیگر نیز گفتند که نمی‌دانند به چه کسی رای می‌دهند.
در یک نظرسنجی قبلی که نتایجش چهارم نوامبر منتشر شد، ترامپ و بایدن هر دو با ۴۲ درصد رای مساوی بودند. در نظرسنجی جدید موسسه  «ردفیلد اند ویلتون استراتژی» همچنین از شرکت‌کنندگان درباره این که در صورت وجود رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری بایدن، در انتخابات ۲۰۲۴ به کدام یک رای خواهند داد، سوال شد. طبق این نظرسنجی ۴۵ درصد از پاسخگویان گفتند که در چنین رقابتی به ترامپ رای می‌دهند و ۳۶ درصد نیز گفتند در این رقابت به کامالا هریس رای خواهند داد. 8 درصد هم گفتند که به کاندیدای یک حزب ثالث رای می‌دهند.
 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2750

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر