فوری؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و نیروی قدس سپاه

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی در ارتباط با نیروی قدس سپاه خبر داد.

فوری؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و نیروی قدس سپاه

زارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه از اعمال تحریم هایی علیه چند فرد و شرکت مرتبط با نیروی قدس سپاه خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه‌ داری (OFAC) ادعا کرد که یک شبکه بین‌ المللی به رهبری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که باعث تسهیل فروش صدها میلیون دلار نفت ایران شده را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره آمده است که این کشور ۱۰ فرد از جمله یک شهروند روسیه و ۹ شرکت از جمله یک شرکت روسی را به بهانه «ارتباط» با سپاه پاسداران تحریم کرده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند که ۱۰ فرد حقیقی از اتباع کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان بوده و ۹ شرکت مورد تحریم نیز در هنگ کنگ، لبنان، چین، ایران، روسیه، کره جنوبی و امارات مستقر هستند.

در بیانیه مذکور بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی آمده است: دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی که تحت هدایت مقام‌ های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد را تحریم کرده است. شبکه مذکور مسئول تسهیل فروش صدها میلیون دلار نفت ایران برای نیروی قدس و حزب‌ الله بوده است.

این وزارتخانه مدعی است که این شبکه منابع حاصل از فروش میلیون‌ ها دلار نفت ایران را در اختیار نیروهای قدس و حزب الله لبنان قرار می داده است!

در همین ارتباط، «برایان نلسون» (Brian Nelson) معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا مدعی شد که واشنگتن خود را در قبال پاسخگو کردن ایران به اقداماتش متعهد می داند.

وی در این خصوص ادعا کرد: با آنکه که ایالات متحده آمریکا کماکان به دنبال بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است ما تردیدی در هدف قرار دادن کسانی که اقدام به فراهم کردن حمایت‌های مالی برای نیروی قدس یا حزب‌الله کنند نخواهیم داشت./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22536

ارسال نظر