جنگنده‌ مستقر در اطراف ایران و روسیه به بمب اتمی مجهز و آماده جنگ جهانی شد

با احتمال رخ دادن جنگ جهانی سوم آمریکا جنگنده اف ۳۵ را به بمب هسته ای مجهز کرده است. این در حالی است که جنگنده بی‌نظیر F۳۵ در پایگاه‌های اطراف ایران نیز حضور دارد.

جنگنده‌ مستقر در اطراف ایران و روسیه به بمب اتمی مجهز و آماده جنگ جهانی شد

گجت نیوز: با احتمال رخ دادن جنگ جهانی سوم آمریکا جنگنده اف ۳۵ را به بمب هسته ای مجهز کرده است. این در حالی است که جنگنده بی‌نظیر F۳۵ در پایگاه‌های اطراف ایران نیز حضور دارد.

در روزهای ابتدایی جنگ روسیه و اوکراین کمتر کسی گمان می‌کرد که مشکل فوق‌العاده گسترده شود. پس از گذشت سه‌سال هنوز بخش‌هایی از خاک اوکراین در اشغال روسیه قرار دارد. از طرفی روس‌ها قصد کوتاه آمدن از مواضع خود را ندارند و از طرف دیگر کشورهای غربی اعلام کرده‌اند که اجازه پیروزی را به‌روسیه نخواهند داد.

جنگنده اف ۳۵ آمریکا به بمب هسته ای مجهز شده است

اخیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای این کشور برای جنگ هسته ای کاملا آماده هستند. وی همچنین از برنامه آمریکا برای نوسازی سلاح‌های هسته ای خود خبر داد. جالب اینجاست که در فاصله کوتاهی از این مصاحبه خبر مجهز شدن مدل A جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ به بمب هسته ای منتشر می‌شود.

 

برخلاف جنگنده F-۲۲، آمریکا اف ۳۵ را به‌تعداد زیادی از متحدان خود از جمله کشورهای عضو ناتو فروخته است. در واقع شرکت لاکهید مارتین موفق شده تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فروند از این جنگنده رادارگریز را تولید کند. این در حالی است که روسیه تنها ۲۲ فروند جنگنده نسل پنجم سوخو ۵۷ را به‌عنوان رقیب F۳۵ در اختیار دارد. همین نیز سبب می‌شود که نیروهای ناتو تاحدودی از برتری هوایی بهره‌مند باشند

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130431

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر