درخواست جنجالی نتانیاهو برای جنگ با ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل توئیت جنجالی خود درباره «جنگ با ایران» را حذف کرد

درخواست جنجالی نتانیاهو برای جنگ با ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل  توئیت جنجالی خود درباره «جنگ با ایران» را حذف کرد

به گزارش عرشه آنلاین،  «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در شبکه ایکس، پیامی را که خواستار «جنگ با ایران» شده بود، حذف کرد.

حساب کاربری نخست‌وزیر اسرائیل در شبکه ایکس، ساعاتی قبل‌ مدعی شده بود، بنیامین نتانیاهو قصد دارد برای پیشبرد «هدف مشترک جنگ با ایران» با سران کشورهای عربی دیدار کند.

 نخست‌وزیر اسرائیل در این توئیت نوشته بود: «به نشستی با حضور شصت وزیر خارجه و سفرای کشورهای سراسر جهان علیه ایران می‌روم. مسأله مهم درباره این نشست که مخفی هم نیست، این است که نمایندگان کشورهای عربی نشستی علنی با اسرائیل برای پیشبرد منفعت مشترک جنگ با ایران برگزار می‌کنند.»

نتانیاهو مجبور به عذرخواهی شد

بنیامین نتانیاهو که اظهارات دیروزش موج انتقادات گسترده‌ای را در جامعه اسرائیلی برانگیخت، مجبور به عذرخواهی شد.

روز گذشته نتانیاهو از پذیرش مسئولیت شکست ناشی از حمله مجاهدان قسام در هفتم اکتبر شانه خالی کرد و نیروهای امنیتی و ارتش را مسئول این رخداد معرفی کرد.

به نقل از رسانه های فلسطینی، نتانیاهو قبل از عذرخواهی، پست خود در شبکه ایکس در انتقاد از فرماندهان سرویس‌های امنیتی و ارتش و متهم کردن آن‌ها به عنوان عامل شکست امنیتی هفتم اکتبر را حذف کرد.

لاپید: نتانیاهو تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت

یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که نتانیاهو شب گذشته تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و در حالی که نظامیان اسرائیلی در حال جنگ علیه حماس و حزب الله در جنوب و شمال هستند، او بجای حمایت از این نظامیان، آن ها را سرزنش و ملامت کرد.

لاپید تصریح کرد که فرار از پذیرش مسئولیت این شکست و سرزنش کردن وزارت جنگ موجب تضعیف ارتش در جنگ با دشمنان خواهد شد و نتانیاهو باید سریعا بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

در همین حال، بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم خواستار عقب‌نشینی نتانیاهو از اظهاراتش علیه سرویس‌های امنیتی و متهم کردن مسئولان این سرویس‌ها به شکست هفتم اکتبر شد.

رهبر حزب کار هم گفت که نتانیاهو در دفتر خود نشسته و فرماندهان ارتش را مسئول شکست هفتم اکتبر در مرزهای باریکه غزه معرفی می‌کند.

میخائیلی گفت: در حالی که ارتش با حماس می‌جنگد، نتانیاهو نیز با ارتش و اسرائیلی‌ها وارد جنگ شده است./مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112134

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر