زمان جدید بازگشایی گذرگاه رفح

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد که گذرگاه زمینی رفح بین مصر و نوار غزه ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی بازگشایی خواهد شد.

زمان جدید بازگشایی گذرگاه رفح

 گذرگاه رفح ساعت ۱۰ صبح بازخواهد شد

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد که گذرگاه زمینی رفح بین مصر و نوار غزه ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی بازگشایی خواهد شد.

این در  حالی است که دولت مصر از چندی قبل اعلام کرده که روز جمعه گذرگاه رفح برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به غزه باز می‌شود اما گزارش‌های رسانه‌ای خلاف این ادعا را منتشر کرده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین، «علم صباح» یک فعال فلسطینی مستقر در رفح در گفتگو با المیادین تاکید کرد: ما تا بامداد امروز شنبه شاهد هیچ اقدامی برای بازگشایی گذرگاه رفح با هدف وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نبوده ایم.

«منابع آگاه» روز گذشته اعلام کرده بودند که گذرگاه رفح روز جمعه به علت وجود موانع و اختلافاتی در گفت‌وگوهای بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی باز نخواهد شد.

پیش از این منابع مصری تاکید کرده بودند که به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه دولت مصر روز جمعه گذرگاه رفح را بازگشایی می‌کند.

روز پنج‌شنبه دولت مصر اعلام کرد که جمعه گذرگاه زمینی رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بازگشایی خواهد کرد.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که با مصر و هلال احمر فلسطین برای بازگشایی گذرگاه رفح و کمک رسانی فوری به غزه همکاری می‌کند.

مخالفت رژیم صهیونیستی با ارسال هر گونه کمک بشردوستانه به نوار غزه در حالی است که وزارت جنگ این رژیم روز پنجشنبه اعلام کرد که محموله هوایی حامل خودروهای زرهی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی وارد شده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم طی نشست خبری در مصر با بیان اینکه بحران کنونی در منطقه بی سابقه است، گفت که اجازه دادن به کارکنان امدادرسان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ضروری است./مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111031

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر