طرح جهنمی اسرائیل برای یک حمله وحشیانه به غزه/رویتزر خبر داد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که آگاه خوانده، آورده است: عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه «به وحشی گیری بی سابقه» متصف خواهد بود.

طرح جهنمی  اسرائیل برای یک حمله وحشیانه به غزه/رویتزر خبر داد

 خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که آگاه خوانده، آورده است: عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه «به وحشی گیری بی سابقه» متصف خواهد بود.

به گزارش عرشه آنلاین، آرتی نوشت: بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وجه متمایز عملیاتی که تحت عنوان «شمشیرهای آهنی» نام گذاری شده، وحشی گیری بی سابقه است و «از اقدامات سابق اسرائیل در نوار غزه متفاوت خواهد بود.»

رویترز در گزارشی نوشت: مقامات اسرائیلی اعلام کردند که قصد دارند در یک حمله سنگین به نوار غزه، اقدام به از بین بردن جنبش‌های مقاومت فلسطینی کنند، اما مسئله اصلی در این خصوص این است که هیچ برآوردی از نتیجه این عملیات ندارند و حتی در صورت ورود زمینی و اشغال غزه نیز نمی‌دانند باید قدم بعدی را چگونه مشخص کنند.

رویترز در گزارشی نوشت: مقامات اسرائیلی اعلام کردند که قصد دارند در یک حمله سنگین به نوار غزه، اقدام به از بین بردن جنبش‌های مقاومت فلسطینی کنند.

اما مسئله اصلی در این خصوص این است که هیچ برآوردی از نتیجه این عملیات ندارند و حتی در صورت ورود زمینی و اشغال غزه نیز نمی‌دانند باید قدم بعدی را چگونه مشخص کنند.

تایید این فرضیه، هشت مقام منطقه‌ای و غربی که در جریان جزئیات عملیات «عملیات شمشیرهای آهنین» هستند، گفته‌اند: این عملیات از نظر وحشیگری بی‌نظیر و بر خلاف هر چیزی است که اسرائیل در گذشته در غزه انجام داده است.

پس از حمله اخیر گروه‌های مقاومت در عملیات طوفان الاقصی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین که حدود ۱۴۰۰ نفر تلفات برای اسرائیل به همراه داشت، اسرائیل ۳۶۰.۰۰۰ نیروی ذخیره نظامی خود را برای شرکت در عملیات علیه منطقه کوچک غزه فراخواند و این شهر را هدف بمباران‌های سنگین قرار داد.

سه مقام منطقه‌ای که در جریان تبادل پیام‌های سران آمریکا با موثرین خاورمیانه قرار دارند اعلام کردند که در حال حاضر راهبرد فوری اسرائیل این است که زیرساخت‌های غزه را نابود کند، حتی به قیمت تلفات غیرنظامی زیاد و در مرحله بعد ساکنین نوار غزه را مجبور کند که به سمت مرز مصر حرکت کرده و این منطقه را تخلیه کنند.

اقدام بعدی اسرائیل نیز این خواهد بود که هزارتوی تونل های زیرزمینی نیروهای مقاومت فلسطینی را که برای انجام عملیات خود ساخته بودند، منفجر کند.

مقامات اسرائیلی تصوری از فردای پس از جنگ ندارند

اما در این میان یک نکته مهم وجود دارد و آن، وضعیت نوار غزه پس از جنگ است، در این رابطه یک منبع آگاه در واشنگتن گفته است که حتی نزدیکان بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز نگران هستند که اگرچه احتمال دارد اسرائیل اقدامی موثر برای وارد کردن خسارت به مقاومت طراحی کند، اما هیچ استراتژی برای خروج از این منطقه پس از ورود تدوین نکرده است.

این منبع با اشاره به سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل طی روزهای گذشته گفته است که هدف این سفر لزوم تمرکز بر اتفاقات پس از جنگ برای اداره غزه بود.

علاوه بر آمریکایی‌ها، مقامات کشورهای عربی نیز از اینکه اسرائیل نقشه مشخصی برای آینده منطقه‌ای که از سال ۲۰۰۶ توسط حماس اداره می شود و ۲.۳ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، ارائه نکرده است، نگران هستند.

یک منبع امنیتی منطقه ای با تحلیل این روند گفته است: "اسرائیل راهبرد مشخص و قدم بعدی و بازی نهایی برای غزه ندارد. استراتژی آنها این است که هزاران بمب بیندازند، همه چیز را نابود کنند و وارد شوند، اما بعد چه؟ آنها هیچ استراتژی خروج برای پلن بعدی ندارند."

در شرایطی که هنوز عملیات زمینی اسرائیل علیه غزه شروع نشده، مقامات غزه می‌گویند تاکنون حداقل ۳۵۰۰ فلسطینی در بمباران هوایی صهیونیست‌ها شهید شده اند که حدود یک سوم آنها کودک هستند و تا اینجای جنگ، تعداد شهدا بیشتر از هر درگیری قبلی بین حماس و اسرائیل است.

بایدن، روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر در جریان سفری که به سرزمین‌های اشغالی داشت، اگرچه به اسرائیلی ها گفت که باید عدالت در قبال حماس اجرا شود، اما به طور ضمنی نسبت به تکرار اشتباهات امریکایی‌ها پس از حملات ۱۱ سپتامبر هشدار داد و گفت: "اکثریت قریب به اتفاق فلسطینی ها عضو جنبش حماس نیستند و حماس نماینده مردم فلسطین نیست."

دیوید میلر کارشناس خاورمیانه بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی نیز در تحلیل سخنان بایدن در این سفر گفت: سفر بایدن به اسرائیل به او فرصتی می‌دهد تا بنیامین نتانیاهک را تحت فشار قرار دهد تا درباره موضوعاتی مانند استفاده متناسب از زور و برنامه‌های بلندمدت برای غزه قبل از هر اقدام نظامی فکر کند.

گالانت: دستور حمله زمینی به غزه به زودی صادر می‌شود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از آغاز قریب‌الوقوع حمله زمینی به نوار غزه خبر داد.

 سایت صهیونیستی «تایمز آوو اسرائیل» به نقل از یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر نوشت: دستورات لازم برای آغاز حمله زمینی به نوار غزه به زودی صادر خواهد شد.

گالانت در جمع نظامیان این رژیم در مرز نوار غزه خطاب به آنها گفت: آماده باشید، دستورات به زودی صادر خواهد شد.

وی هم چنین در جمع این نظامیان افزود: درحال حاضر غزه را از دور می‌بینیم، اما به زودی در داخل آن خواهیم بود.

گالانت در ادامه هشدار داد: از بین بردن حماس آسان نخواهد بود و زمانبر است.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته خواستار خروج بیش از یک میلیون ساکن شمال نوار غزه از این منطقه در راستای فراهم کردن زمینه آغاز عملیات زمینی در این باریکه شده است.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی در غزه پاسخ مقاومت را به همراه داشته است و در همین راستا «ابو حمزه»، سخنگوی نظامی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی یکشنبه شب در این باره خاطرنشان کرد که مبارزان فلسطین از ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه استقبال می‌کنند چراکه یک جهنم وسیع را برای نیروهای آن تدارک دیده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110809

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر