اعلام رسمی خطوط خط قرمز ایران برای جنگ با اسراییل /واکنش آمریکا

ایران رسما خطوط قرمز جنگ با اسرائیل را اعلام کرد

اعلام رسمی خطوط خط قرمز ایران برای جنگ با اسراییل /واکنش آمریکا

ایران رسما خطوط قرمز جنگ با اسرائیل را اعلام کرد 

  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب  به احتمال ورود ایران به جنگ پاسخ داد 

در همین باره  مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس در واکنش به اظهارات امشب وزیر خارجه نوشته: خطوط قرمز وقتی رسمی و علنی می‌شود دیگر عبورناپذیرند

 سفیر ایران در لبنان، درباره اظهارات امیرعبداللهیان هم نوشت ایران هشدارش را از طریق وزیر خارجه نسبت به لزوم توقف کشتار در غزه داد. این هشدارها را جدی بگیرید. "دیگران ممکن است بدون هشدار قبلی وارد عمل شوند."

اما  وزیر امور خارجه ایران چه گفت .او گفت:هر احتمالی متصور است، ما نمی‌توانیم نسبت به جنایت بی‌تفاوت باشیم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال ورود ایران به درگیری‌های اخیر در منطقه وجود دارد، و اینکه دامنه این جنگ گسترش پیدا می‌کند، گفت: هر احتمالی متصور است، من مایل هستم که بار دیگر تاکید کنم که هیچ طرفی نمی‌تواند نسبت به تداوم این جنایت‌ها بی‌تفاوت باشد.

امیرعبداللهیان گفت: در حال حاضر تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است که دامنه جنگ گسترش پیدا نکند. وی افزود: امروز وقتی از مقاومت در منطقه صحبت می‌کنیم فقط حزب‌الله نیست و شاهد فعالیت گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه هستیم و طرف مقابل به خوبی می‌داند که گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد می‌کند که نتیجه آن تغییر جغرافیایی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در بیان اهمیت دفاع از غزه گفت: امروز اگر از غزه دفاع نکنیم فردا باید در بیمارستان‌های خودمان با بمب‌های فسفری رژیم صهیونیستی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته است و امنیت منطقه، امنیت ایران است، ادامه داد: برای ما فرصتی است که صهیونیست‌ها در داخل خانه خودشان متوقف شوند.

 

 کاخ سفید: ایران به‌دنبال گسترش درگیری نیست

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید: گفت  ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده‌شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم.آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110482

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر