عملیات طوفان الاقصی/ عملیات گسترده علیه اسراییل / اعلام حالت فوق العاده جنگی +عکس و فیلم

رهبر نظامی حماس: آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام می کنیم و اعلام می‌کنیم که اولین حمله که مواضع، فرودگاه‌ها و استحکامات نظامی دشمن را هدف قرار داد شامل بیش از ۵۰۰۰ موشک و گلوله بود.

عملیات طوفان الاقصی/ عملیات گسترده  علیه اسراییل / اعلام حالت فوق العاده جنگی +عکس و فیلم

آژیرهای خطر صبح امروز دد نزدیک مرز نوار غزه و منطقه تل‌آویو به صدا درآمدند.

به گزارش عرشه آنلاین،با شلیک ده‌ها راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل، صدای آژیرهای هشدار تا منطقه بزرگ تل‌آویو به گوش رسید. گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را با مسؤولان امنیتی به دلیل حوادث رخ داده برگزار می‌کند.

به نوشته الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شلیک راکت‌ها از چندین مکان در غزه از ساعت ۶:۳۰ صبح روز شنبه به وقت محلی آغاز شد و نزدیک به نیم ساعت ادامه یافت. آژیرهای حمله هوایی تا تل‌آویو، (حدود ۷۰ کیلومتری شمال) شنیده شد و به اسرائیلی‌ها دستور داده شد در نزدیکی پناهگاه‌ها در خانه‌ها و آپارتمان‌های خود بمانند.

ساکنان غزه گفتند که در امتداد حصار مرزی با اسرائیل (در نزدیکی شهر جنوبی خان یونس) درگیری‌های مسلحانه شنیده شده و شاهد حرکت قابل‌توجه مبارزان مسلح فلسطینی بوده‌اند. جزئیات بیشتری از ارتش اسرائیل در دست نیست. دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که او در ساعات آینده با مقامات ارشد امنیتی دیدار خواهد کرد.

همچنین سی‌ان‌ان گزارش داد که اندکی پس از رگبار راکت‌ها که یک کشته و حداقل سه زخمی برجای گذاشت، نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که تعدادی از نیروهای غزه وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

سرویس امداد و نجات ماگن دیوید ادوم (MDA) رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اثر شلیک رگبار موشک از غزه به سمت اسرائیل، یک نفر کشته و حداقل سه نفر زخمی شدند. نیروهای ارتش اسرائیل معمولاً در پاسخ به شلیک راکت، حملات هوایی را انجام می‌دهند که احتمال درگیری گسترده‌تر را افزایش می‌دهد.

حمله موشکی روز شنبه پس از هفته‌ها تنش فزاینده در امتداد مرز ناآرام اسرائیل با غزه و درگیری‌ها در کرانه باختری که در آن تا کنون حدود ۲۰۰ فلسطینی توسط ارتش اسرائیل در سال جاری میلادی کشته شده‌اند، انجام شد. حملات فلسطینیان به اسرائیل در سال جاری حدود ۳۰ کشته بر جای گذاشته است.

محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) در بیانیه‌ای گفت: «ما از همینجا آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام می کنیم. ما پیش از این به دشمن صهیونیستی هشدار داده بودیم. از امروز به بعد روند همکاری‌های امنیتی با دشمن صهیونیستی به پایان می رسد. امروز ملت ما انقلاب خود و روند تشکیل کشور مستقل فلسطین را مجددا آغاز می‌کند. «طوفان الاقصی» بزرگتر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند».

رهبر نظامی حماس نیز گفت آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام می کنیم و اعلام می‌کنیم که اولین حمله که مواضع، فرودگاه‌ها و استحکامات نظامی دشمن را هدف قرار داد شامل بیش از ۵۰۰۰ موشک و گلوله بود.

محمد ضیف، رهبر نظامی حماس گفت هشدار داده بودیم بی حرمتی به مسجدالاقصی و فلسطینی ها در مسجدالاقصی عواقب سختی به دنبال دارد ، دشمن حرمت مسجدالاقصی را شکستند. ای برادران ما در مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، عراق و ایران، امروز روزی است که جبهه ها و پرچم ها متحد می شوند.

 امروز هر کسی اسلحه دارد باید آن را بیرون بیاورد، وقت آن است که هر یک از شما کامیون، ماشین یا تبر خود را بیرون بیاورید. تاریخ درخشان ترین و شریف ترین صفحات خود را می گشاید.

اصابت موشک به تل‌آویو

نیروهای مقاومت فلسطین بنا به تصاویر منتشر شده از داخل اراضی اشغالی، موفق شده‌اند وارد یکی از شهرک‌های اطراف غزه شوند. صهیونیست‌‌ها تأیید کردند که یک موشک به ساختمانی در شهر تل‌آویو اصابت کرده است و دودی از این ساختمان بلند شده است.

رسانه های فلسطین گزارش دادند که صهیونیست کشته شده در شهرک صهیونیست نشین، به وسیله نیروهای مقاومت از پا درآمده است که ساعتی پیش موفق شده‌اند وارد این شهرک شوند.

 

صهیونیست‌ها: حماس «عملیات ترکیبی» را علیه ما آغاز کرده است

رسانه های رسمی رژیم اسرائیل گزارش دادند حماس برای اولین با عملیات ترکیبی علیه ما آغاز کرده است که شامل حمله موشکی و عملیات زمینی نفوذی است.

اعلام وضعیت جنگی در فلسطین اشغالی

«هرتصی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی  «وضعیت جنگی» اعلام کرد.

این در شرایطی است که بسیاری از نیروهای ارتش اسرائیل در تعطیلات عید به سر می‌برند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیروی های ذخیره ارتش را فراخواند

در پی آغاز عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل را فراخواند.

در حال تکمیل ...

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108959

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر