جمهوری‌خواهان به سیم آخر زدند/ تقصیر بایدن است

اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه ضمن ابراز خشم از توافق مبادله زندانی، کاخ سفید را به پرداخت باج به ایران متهم کردند؛ در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی این پول‌ها متعلق به خود ایران است.

جمهوری‌خواهان به سیم آخر زدند/ تقصیر بایدن است

فارس نوشت: اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه ضمن ابراز خشم از توافق مبادله زندانی، کاخ سفید را به پرداخت باج به ایران متهم کردند؛ در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی این پول‌ها متعلق به خود ایران است.

به گزارش عرشه آنلاین، تصمیم دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای توافق مبادله زندانی با ایران و انتقال ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدودی ایران در کره جنوبی به قطر، با مخالفت و حملات لفظی جمهوری‌خواهان همراه شد.

اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه ضمن ابراز خشم و عصبانیت از این تصمیم دولت بایدن، کاخ سفید را به پرداخت باج به ایران متهم کردند، در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی این پول‌ها متعلق به خود ایران است.

واکنش دونالد ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که در زمان حضورش در کاخ سفید شخصاً دستور خروج یکجانبه از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را صادر کرد، بار دیگر از توافق مبادله زندانی بین واشنگتن و تهران انتقاد کرد.

ترامپ عصر سه‌شنبه در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «اجازه دهید این موضوع را روشن کنیم! ما تبادل گروگان با ایران انجام دادیم. ما به آنها ۵ فرد بسیار سرسخت و باهوش دادیم که آنها به شدت می‌خواستند. به همین ترتیب ما هم ۵ نفر را پس گرفتیم، اما به آنها ۶ میلیارد دلار هم دادیم! آیا کسی می‌داند که ۶ میلیارد دلار چقدر پول است؟»

وی با ادعای اینکه توافق جدید یک «سابقه وحشتناک» ایجاد می‌کند، بار دیگر از قانونگذاران جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا خواست که با توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور، بایدن را به‌دلیل بی‌کفایتی استیضاح کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»،  دیگر اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه نیز ادعا کردند که توافق مبادله زندانی با ایران، دشمنان آمریکا را تشویق می‌کند که «آمریکایی‌های بیشتری را گروگان بگیرند».

صدای اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه هم درآمد

«لیندسی گراهام» سناتور تندروی ضد ایرانی اظهار داشت: «من همیشه خوشحالم که آمریکایی‌ها از اسارت آزاد شوند. با این حال، این توافق، رژیم‌های سرکش، مانند ایران، را به گروگان گرفتن آمریکایی‌های بیشتری ترغیب خواهد کرد».

سناتور «جان تون» نیز در توییتی نوشت: «آمریکا باید در تلاش‌های خود برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌شده به خانه بی‌وقفه عمل کند، اما ایران اکنون باج دریافت می‌کند و سران خود را در موقعیت بهتری برای تولید سلاح هسته‌ای قرار می‌دهد».

«تد کروز» دیگر سناتور افراطی ضد ایرانی، بدون ارائه هرگونه مدرکی، ادعا کرد که دولت بایدن «توافق هسته‌ای محرمانه‌ای» با ایران منعقد کرده و آن را از چشم کنگره و مردم آمریکا دور نگاه داشته است.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: «این توافقنامه انگیزه مستقیمی برای دشمنان آمریکا ایجاد می‌کند تا در آینده گروگان‌گیری انجام دهند. دولت در حال نشان دادن ضعفی است که فقط آمریکایی‌ها و آزادی‌خواهان در سراسر جهان را بیشتر به خطر می‌اندازد».

«تام کاتن» سناتور ضدایرانی و تندروی آمریکایی نیز مدعی شد: «ابتدا، بایدن از یازدهم سپتامبر به عنوان بهانه‌ای برای فرار از افغانستان استفاده کرد. اکنون او این روز را با پرداخت باج به بدترین دولت حامی تروریسم در جهان بی‌اعتبار کرد».

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105866

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر