درخواست چین برای احیای برجام

وانگ یی وزیر خارجه چین طی بیانیه‌ای با اشاره به میانجی‌گری کشورش میان تهران و ریاض برای بهبود روابط، گفت که دو طرف به تلاش در این مسیر ادامه داده‌اند و این امر به شکل‌گیری «موجی از آشتی» در خاورمیانه منجر شده است.

درخواست چین برای احیای برجام

ایلنا: «وانگ یی» وزیر خارجه چین طی بیانیه‌ای با اشاره به میانجی‌گری کشورش میان تهران و ریاض برای بهبود روابط، گفت که دو طرف به تلاش در این مسیر ادامه داده‌اند و این امر به شکل‌گیری «موجی از آشتی» در خاورمیانه منجر شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که چین «از تصمیم صحیح طرف ایرانی قدردانی کرده و به حمایت از کشورهای خاورمیانه برای دستیابی به توسعه در چارچوب شرایط ملی خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه تأکید کرد که تنها با با احیای تمامیت و اجرای کامل برجام می‌توان اختلاف‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران را حل و فصل کرد. 

چندی پیش  نماینده چین در سازمان ملل به صورت ضمنی به گزارش‌ها درباره کشورهای غربی برای حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران و مکانسیم ماشه بعد از اکتبر سال جاری میلادی واکنش هشدار داد.

نماینده چین با اشاره به متوقف شدن گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها از آگوست سال گذشته میلادی از همه طرف‌ها خواست تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای برجام را افزایش دهند. وی گفت در یک مقطع در سال گذشته طرف‌ها در یک قدمی توافق قرار داشتند.

وی با اشاره به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده گفت: «آمریکا و سایر طرف‌های مرتبط باید از این فرصت مثبت استفاده کنند، رویکردی عملگرایانه در پیش بگیرند و در همین مسیر ایران برای بازگرداندن برجام به مسیر درست حرکت کنند.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102439

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر