برنامه ویژه پوتین برای ترور زلنسکی

ولادیمیر پوتین ۴۰۰ مزدور را از جبهه‌های نبرد در آفریقا اجیر کرده تا بتوانند زلنسکی و اعضای دولت وی را ترور کنند.

برنامه ویژه پوتین برای ترور زلنسکی

شرکت خصوصی واگنر، سال‌هاست در افریقا و سایر نقاط مزدوری کرده و در جبهه‌های مختلف نظامی جنگیده و پول می‌گیرد.

طبق گزارش تایمز ۴۰۰ شبه‌نظامی واگنر در کی یف مستقر شده تا رئیس جمهور و ۲۳ شخصیت دیگر دولتی را ترور کنند. هدف آنها تلاش برای استقرار دولت دست‌نشانده در اوکراین با ترور مردان دولتی در اوکراین است.

شبه نظامیان واگنر یا همان ارتش مستاجری واگنر، توسط الیگارش معروف یوگنی پریگوژین، متحد دولت، ملقب به آشپز پوتین اداره می‌شوند.

آنها ۵ هفته پیش بدون سر و صدا وارد اوکراین شده و برای این ماموریت، مبلغ هنگفتی را دریافت کرده‌اند.عوامل بسیار ماهر منتظر چراغ سبز کرملین بوده تا افراد لیست خود را شامل نخست وزیر، کل کابینه، شهردار ویتالی کلیچکو و برادرش ولادیمیر{هر دو قهرمان بوکس} از دور خارج کنند.

منابع غرب این شرکت را وابسته به دولت روسیه می‌دانند که سال‌ها است برای منافع روسیه در آفریقا و سایر نقاط جهان می‌جنگند و پول می‌گیرند.

اطلاعات مربوط به طرح بریدن سر دولت اوکراین، صبح شنبه به اطلاع دولت اوکراین رسید و ساعتی بعد حکومت نظامی سخت برای جارو کردن خرابکاران روس اعلام شد.

حالا با لورفتن طرح، پروژه ترور عملا شکست خورده است.منابع موثق می‌گویند در واقع ژانویه امسال ۲ تا ۴ هزار نیروی واگنر با اهداف متفاوت وارد اوکراین شدند و اغلب برای جنگیدن در دو منطقه دونتسک و لوهانسک مستقر شدند./ دیده‌بان ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10115

ارسال نظر