هوای این استان هشت درجه خنک می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای استان از امروز (شنبه) تا روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

هوای این استان هشت درجه خنک می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای استان از امروز (شنبه) تا روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، آرش نبی‌زاده با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در ارتباط با فعالیت سامانه بارشی خنک و وزش باد از امروز در گیلان اظهار کرد: با ورود این سامانه، بارش‌ها در برخی از مناطق استان آغاز شده‌است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی و خنک تا دوشنبه هفته جاری در گیلان ماندگار است، اضافه کرد: طی این مدت بارندگی گاهی رگباری، برخی مناطق شدید، وزش باد در برخی نقاط شدید، مه آلودگی، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی دور از انتظار نیست از این‌رو ضروریست تا تمهیدات لازم به عمل آید.

وی از شهروندان و مسافران خواست تا از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند ضمن اینکه از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما طی این مدت در استان خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب‌وونی تالش با ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۷ درجه گرمترین مناطق استان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۸ درجه و رطوبت ۷۸ درصد است.

نبی زاده اظهار کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و خنک شرایط طی امروز و فردا برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست؛ اما روز دوشنبه برای برخی از فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب خواهد بود و برای برخی دیگر نامناسب است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: این سامانه بارشی و خنک به تدریج از عصر دوشنبه هفته جاری از منطقه خارج خواهد شد و شرایط برای کاهش ابر و روند افزایش دما تا پایان هفته جاری مهیا می‌شود.

هوای استان گیلان طی ۲ روز گذشته بسیار گرم و شرجی بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99330

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر