آماده‌باش در گیلان

تمامی نیروهای عملیاتی و مدیریت بحران گیلان در آماده‌باش ۲۴‌ساعته قرار گرفتند.

آماده‌باش در گیلان

گیلان در وضعیت خطرناک قرار گرفت. هفته جهنمی برای شهرهای استان گیلان پیش‌بینی شده است. هشدار هواشناسی برای استان گیلان صادر شد. مدیریت بحران گیلان از شهروندان خواسته شده که از تردد غیرضروری در شهرهای این استان خودداری کنند و از کودکان و افراد سالمند نیز درخواست شده است که در فضای باز قرار نگیرند. به کلیه فرمانداران استان گیلان دستور داده شده جلسات ستاد بحران را در شهرستان‌ها برگزار کنند و در حالت آماده‌باش باشند. 

بیشتر بخوانید: مشاهده یک مار عظیم الجثه و غول پیکر در گیلان/ این مار سمی و خطرناک است؟ + عکس

هوای بسیار گرم و شرجی در استان گیلان و نیاز به مصرف برق در گیلان افزایش یافته است. تمامی نیروهای عملیاتی شرکت برق گیلان نیز در آماده‌باش ۲۴‌ساعته قرار دارند. بیش از ۱۷۰ اکیپ عملیاتی در استان گیلان با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. 

گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه شاهد افزایش چهار تا هشت درجه‌ای متوسط دمای هوای استان هستیم، افزود: احتمال گرمازدگی ناشی از گرما و رطوبت تا دوشنبه وجود دارد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح هواشناسی در استان گیلان، اظهار کرد: از ۴۸ ساعت گذشته شاهد استقرار هوای گرم و روند افزایش دما در استان گیلان هستیم که تا فردا ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه شاهد افزایش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان هستیم، افزود: احتمال گرمازدگی ناشی از گرما و رطوبت، افزایش مصرف حامل های انرژی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع و تالاب ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از کودکان و افراد سالمند خواست در ساعات اوج گرما در فضای باز قرار نگیرند و گفت: به کلیه فرمانداران دستور داده شد تا جلسات ستاد بحران را در شهرستان‌ها برگزار کنند و در حالت آماده باش باشند.

مرادی، از همکاری با صداوسیما مبنی بر زیرنویس کردن هشدار گرمازدگی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به افزایش دما احتمال شعله ور شدن هرگونه آتش در سطح جنگل ها و مراتع وجود دارد و لذا کلیه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در اراضی ملی و نیروهای محیط بان در مناطق حفاظت شده حضور دارند تا هرگونه حریق را در لحظه اطفا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه ابتدای هفته یک فقره حریق در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان رضوانشهر به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع رخ داد، خاطرنشان کرد: این حریق در سطح جنگل های دست کاشت رخ داد که با تلاش نیروهای حفاظتی و امدادی و بسیجی این حریق اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از برگزاری مانورهای اطفای حریق جهت آمادگی شهرستان ها در اطفای آتش سوزی جنگل ها خبر داد و یادآور شد: تالاب انزلی دارای اهمیت ویژه است و در سال های گذشته شاهد وقوع حریق در حاشیه این تالاب بودیم؛ لذا جلسات ویژه پیشگیری از آتش سوزی در تالاب در فرمانداری برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند و گفت: برخورد با افراد سودجو نیز که قصد تخریب منابع طبیعی و تصرف اراضی ملی را دارند نیز در دستور کار جدی است.

همچنین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: هوای بسیار گرم و شرجی طی هفته جاری در استان خواهیم داشت و متعاقباً نیاز به مصرف برق در گیلان افزایش خواهد یافت.

محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شاهد هوای بسیار گرم و شرجی طی هفته جاری در استان خواهیم بود و متعاقباً نیاز مصرف برق در گیلان فزونی خواهد یافت.

او افزود: با توجه به مدیریت های اعمال شده در مصرف برق ادارات، همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی تاکنون حتی یک مورد خاموشی نوبتی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: امیدواریم با مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق پایداری شبکه های برق همچنان ادامه داشته باشد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ است و مشترکین می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

مهدی زاده گفت: هیئت وزیران بخشنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات است که براساس رصد دقیق صورت گرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این دستورالعمل را رعایت نکرده اند با صدور اخطار قبلی و همچنین هماهنگی استانداری قطع شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: پایش و نظارت کامل مصرف برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوری‌تهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر واحدهای ذیربط بصورت روزانه در حال انجام است. تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده‌باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۷۰ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی به هم‌استانی‌ها و مشترکین این شرکت هستند.

گیلان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96607

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر