بلیت مترو رایگان می‌شود؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در تلاش هستیم تا با شناورسازی ساعت کار مدارس، خدمات رایگانی را به دانش‌آموزان به صورت رایگان در مترو داشته باشیم.

بلیت مترو رایگان می‌شود؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در تلاش هستیم تا با شناورسازی ساعت کار مدارس، خدمات رایگانی را به دانش‌آموزان به صورت رایگان در مترو داشته باشیم.

به گزارش عرشه‌آنلاین، جلال بهرامی در حاشیه برگزاری آیین افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران که صبح امروز در قالب شصت‌و‌پنجمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور نمایندگان و دستگاه‌های مختلف در مجموعه شهرداری تهران برگزار شد و قرار است طی هفته‌ آینده و بر اساس پیشنهادی که اعلام شده دستگاه‌ها و سازمان‌ها نظرات خود را در جلسه مطرح کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد نمایندگان ستاد استقبال از مهر، مبنی بر شناورسازی ساعت کار دانشگاه‌ها و مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: پیش‌بینی می‌شود با شناورسازی ساعت کار فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها، ۴۰ درصد ترافیک در اول مهر کاهش پیدا کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بررسی این پیشنهاد در جلسه بعدی ستاد استقبال از مهرماه اظهار کرد: پس از تصویب در این ستاد، این پیشنهاد به فرمانداری و در نهایت به وزارت کشور ارسال خواهد شد که امیدواریم پس از طی فرآیندهای اداری و قانونی بتوانیم شاهد شناورسازی ساعت فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها در اول مهرماه باشیم.

بهرامی همچنین به توسعه تجهیزات مورد نیاز در حوزه حمل و نقل اعم از اتوبوس و مترو اشاره کرد و افزود: چندی پیش ۶ رام قطار از سوی شرکت مترو بازسازی شد و وارد چرخه‌ شد و در اوایل مهرماه و در آستانه سال تحصیلی ۶ رام قطار دیگر وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

وی با اشاره به امضای قراردادهای تامین اتوبوس و مینی‌بوس گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس وارد ناوگان خواهد شد. همچنین پیش از این نیز ۴۴۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده بود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، تصریح کرد: جدای از این مسئله ۶۰ دستگاه مینی‌بوس نیز وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهند شد.

وی همچنین به موضوع سرویس مدارس و جابجایی دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز ما به‌زودی جلسه‌ای با مسئولان‌ آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده نکنند و ما با شناورسازی ساعت کار مدارس خدمات رایگانی را به دانش‌آموزان به صورت رایگان در مترو داشته باشیم. / تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99314

ارسال نظر