پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش 40 درصدی قیمت بلیت مترو

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از عدم توافق نهایی شورا و شهرداری بر سر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی خبر داد.

پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش 40 درصدی قیمت بلیت مترو

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از عدم توافق نهایی شورا و شهرداری بر سر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی خبر داد.

 علی اصغر قائمی در حاشیه نوزدهمین کنفرانس حمل و نقل با حضور در جمع خبرنگاران در مورد بررسی لایحه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده در جلسه عصر روزگذشته کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: روز گذشته لایحه نرخ کرایه بررسی شد اما به جمع بندی نهایی نرسیدیم و مقرر شد شهرداری بروی مدل های پیشنهادی نرخ کرایه بیشتر کار کند.

وی با بیان اینکه قرار شد روز شنبه آتی جلسه بدون سقف زمانی برای تعیین نرخ کرایه برگزار شود، در مورد پیشنهادات شهرداری تهران برای نرخ کرایه سال آینده گفت: پیشنهاد شهرداری برای بلیت مترو افزایش حدود ۴۰ درصد بود و برای اتوبوسرانی مدل پیمایشی مدنظر بود و همچنین نرخ پیشنهادی برای تاکسی نیز در حدود مترو بود، اما تاکید می‌کنم که ارقام نهایی نشده است.

قائمی ادامه دارد: البته دقت داشته باشید که در بررسی نرخ کرایه چند عامل باید مدنظر قرار بگیرید، چراکه یک راننده حدود ۳۵۰ میلیون پول تاکسی داده و روزانه تنها حداکثر ۵۰ مسافر جابجا می‌کند و این در حالی است که هزینه استهلاک و خرید تجهیزات  و هزینه پنهان کاهش ارزش سرمایه باید مدنظر قرار داده شود و باید تعادل حفظ شود؛ اما در تعیین نرخ بلیت اتوبوس و مترو  از آنجایی که کارکرد متفاوت دارند، نرخ گذاری متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که هرساله شورا براساس نرخ تورم ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد نرخ کرایه داشت، افزود: این روش ساده ترین و بی حاشیه ترین مدل نرخ گذاری است.

قائمی در مورد انتصاب مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک گفت: من از دیروز عصر کارتابلم را چک نکردم شاید مدیر جدید منصوب شده باشد.

وی درمورد اجرای تراموا در مسیر آزادی تا پایانه شرق نیز گفت: در بودجه ۱۴۰۲ تنها مبلغی در حدود انجام مطالعات اولیه و نه اجرای این مد مصوب شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76032

ارسال نظر