تیراندازی در یک بیمارستان در کرمان/ جزییات مهم

علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توضیح داد: بامداد امروز (پنجشنبه) فردی چاقو خورده به بیمارستان آورده شد که طرفین نزاع هم به بیمارستان آمدند و یکی از آنان با سلاح شکاری اقدام به تیراندازی کرد و ۳ نفر از قسمت پا مصدوم شدند.

 تیراندازی در یک بیمارستان در کرمان/ جزییات مهم

صبح روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲، طرفین یک نزاع در بیمارستان امام حسین(ع) و شهدای منوجان به‌عنوان تنها مرکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان با تیراندازی باعث مجروع شدن سه نفر شدند. 

فرمانده انتظامی منوجان با اشاره به وقوع تیراندازی شبانه در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان از شناسایی عاملان اصلی و  دستگیری آنان خبر داد.

سرهنگ حسن بژندی، فرمانده انتظامی منوجان  در این خصوص گفت: بامداد روز پنج‌شنبه «۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲» در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان منوجان و در پی وقوع تیراندازی، چند نفر مجروح شدند.

فرمانده انتظامی منوجان  با تاکید بر اینکه این تیراندازی در رابطه با یک نزاع قبلی بوده و جنبه امنیتی و سیاسی نداشته است، افزود: بلافاصله نزدیکترین واحد گشت انتظامی به محل اعزام و موضوع پیگیری شد اما به سبب فرار ضاربان از صحنه، در دستگیری ضربتی آنان توفیقی حاصل نشد.

واکنش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تیراندازی در بیمارستان امام حسین(ع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در واکنش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تیراندازی در بیمارستان امام حسین(ع) گفت: شورای تامین امنیت مراکز درمانی را فراهم کند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تامین امنیت مراکز درمانی را متوجه شورای تامین دانست که باید بدون دریافت هزینه اعمال شود.

دکتر علی اصغر خیرخواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز تاسف از درگیری مسلحانه صبح روز پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه، در محل بیمارستان شهدای منوجان و مصدومیت ۳ نفر از طرفین دعوا در این حادثه گفت: دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز آموزشی و درمانی است لذا تامین امنیت باید به شکلی باشد که بدون هزینه صورت بگیرد زیرا دانشگاه توان پرداخت آنها را ندارد.

او با ابراز نگرانی از تیراندازی‌ها که به یک رویه برای انتقام جویی تبدیل شدند، افزود: اینکه طرفین یک نزاع بعد از مراجعه به بیمارستان به چنین حرکتی دست زدند، جای تاسف دارد و تنها راه جلوگیری از ادامه ای روند در مرحله اول فرهنگ سازی و احترام به حقوق دیگران و بعد از این شورای تامین در این زمینه مساعدت و همکاری کنند.

خیرخواه از متوازی شدن عاملان تیراندازی در بیمارستان منوجان خبر داد که تحت تعقیب نیروهای انتظامی قرار دارند و اظهار کرد: باید این فرهنگ در جامعه حاکم شود که افراد برای حل و فصل مشکلات و اختلافات به مراجع قانونی مراجعه کنند و نه اینکه خودشان دست به انتقام جویی بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از رسانه‌ها و متولیان فرهنگ خواست در این خصوص وارد عمل شوند و از مقامات قضایی نیز تقاضای رسیدگی به این موضوع را خواستار شد.

عامل تیراندازی در بیمارستان منوجان کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی منوجان از دستگیری عامل تیراندازی نیمه شب بیمارستان امام حسین این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بژندی امروز ۲۳ تیرماه در این رابطه گفت: در پی وقوع تیراندازی بامداد ۲۲ تیر ماه در بیمارستان امام حسین علیه السلام شهرستان منوجان که منجر به مجروحیت سه شهروند در رابطه با یک نزاع قبلی شد، بلافاصله نزدیک‌ترین واحد گشت انتظامی به محل اعزام و مشخص شد ضاربان پس از تیراندازی از صحنه متواری شده اند.

وی با تشکر از همکاری دادستان این شهرستان افزود: در این راستا پس از بررسی میدانی صحنه جرم، شناسایی اولیه ضاربان انجام و در ادامه این فرد که پسری جوان بود با اقدامات اطلاعاتی پلیس اطلاعات این شهرستان دستگیر شد و هم اکنون تحت بازجویی و تکمیل تحقیقات قرار دارد.

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97140

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر