فراخوان ویژه برای اهدای خون

اهدای خون جان ۱۲۰ هزار بیمار در کشور را نجات داد.

فراخوان ویژه برای اهدای خون

اهدای خون جان ۱۲۰ هزار بیمار در کشور را نجات داده است. مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور اعلام کرد: ذخایر خونی کشور و نیاز به فراخوان برای اهدای خون، بین ۸ تا ۱۰ روز رسیده است. انجام نشدن پیوند بنیادی خون از جمله مشکلاتی است که موجب شده ۷۰۰ نفر از کودکان کشور به دلیل انجام نشدن این آزمایش جان خود را از دست بدهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: ذخایر خون کشور اکنون بین هشت تا ۱۰ روز بوده در حالی که در طول فعالیت سازمان انتقال خون این ذخایر بین چهار تا پنج روز بوده‌ است.

مصطفی جمالیان، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در آیین آغاز رسمی فعالیت مجمع خیرین انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه بیشترین ذخیره خون سازمان انتقال خون در دولت سیزدهم محقق شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه ذخایر خونی امسال نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه است، گفت: ذخایر خون سازمان انتقال خون کشور امسال نسبت به طول فعالیت این سازمان بی‌سابقه‌ است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور افزود: ذخایر خون سازمان انتقال خون کشور اکنون بین هشت تا ۱۰ روز است؛ در صورتی که در طول فعالیت این سازمان ذخایر خون سازمان بین چهار تا پنج روز بوده‌است.

جمالیان ادامه داد: امروزه ۱۰۰ درصد نیاز بیماران در بیمارستان‌های کشور توسط این سازمان تامین می‌شود که این مهم بی‌سابقه‌ است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد خون مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های کشور در گذشته توسط سازمان انتقال خون کشور تأمین می‌شد، گفت: سازمان انتقال خون کشور سال گذشته به عنوان سازمان انتقال خون آسیا شناخته شد و شاخص‌های این سازمان در حد کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکا است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور افزود: ۶۲ میلیون اهدای خون در طول تاریخ فعالیت این سازمان انجام شده که فرآورده‌های خون این افراد برای ۱۲۰ میلیون نفر مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه سه فرآورده از خون استخراج می‌شود که خونگیری از این افراد، جان ۱۲۰ هزار بیمار در کشور و استان را نجات داده، گفت: عدم انجام پیوند بنیادی خون از جمله مشکلات سازمان انتقال خون کشور است و اکنون ۷۰۰ نفر از کودکان کشور به دلیل عدم انجام این آزمایش جان خود را از دست می‌دهند.

جمالیان تأکید کرد: نیاز است خیران در این حوزه وارد شده و زمینه انجام آزمایش‌های بنیادی خون را در کشور فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور خاطر نشان کرد: انتقال خون استان مرکزی سال گذشته جز ادارات ضعیف انتقال خون کشور بود که امسال با تلاش و کوشش مسئولان و کارکنان، این اداره کل بر اساس آمارهای دفتر نظارت و عملکرد سازمان انتقال خون کشور رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96459

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر