خبر مهم معاون وزارت آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان

۱۶ ایده معلمان و دانش‌آموزان هنرستانی در معرض انتخاب شتاب‌دهنده‌های کسب و کار قرار می گیرد.

خبر مهم معاون وزارت آموزش و پرورش  برای معلمان و دانش آموزان

۱۶ ایده معلمان و دانش‌آموزان هنرستانی در معرض انتخاب شتاب‌دهنده‌های کسب و کار قرار  می گیرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری رویداد ساخت ایران در ذیل رویداد "الف تا" گفت: ۱۶ ایده دانش‌‌آموزان هنرستانی در این رویداد ارائه می‌شود.

محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری رویداد "الف تا" و ساخت ایران اظهار کرد: برای معرفی تجارب و ایده‌های مدرسه خوب به جامعه با مشکل مواجه بودیم،  رویداد "الف تا" به‌ دنبال ارزیابی تجارب و ایده‌های موفق و به اشتراک گذاشتن آن با سایر مدارس است.

وی افزود: ذیل رویداد "الف تا"، رویداد "ساخت ایران" با هدف آموزش مهارت‌های کاربردی شکل گرفت، آموزش فنی و حرفه‌ای در رفع بیکاری جامعه بسیار دخیل است، از همین رو توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

کاظمی گفت: سال گذشته زمینه توسعه بیش از دو درصدی آموزش‌های هنرستانی را در پایه دهم ایجاد کردیم و سال آینده سهم بیش‌از آن برای تحقق هدایت ۴۱ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نمایشگاه دستاوردها و تولیدات هنرجویان هنرستان‌ها در دو بخش تولیدات و ایده در قالب نمایشگاه ساخت ایران در ذیل رویداد "الف تا" برگزار می‌شود و ۱۴۷۰ اثر راه یافته به مرحله کشوری ۲۲۰ محصول هنرستان‌ها در ۱۲۰ رشته در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: بخش‌های اقتصادی در بخش ایده‌ها می‌توانند از ۱۶ ایده راه یافته به بخش کشوری با هدف حمایت مادی و معنوی و تبدیل ایده به مدل کسب و کار حضور یابند.

کاظمی ادامه داد: در این نمایشگاه ایده‌های برتر در مدت زمان ۵ دقیقه توسط دانش‌آموزان ارائه می‌شود و امیدواریم زمینه تجاری‌سازی ایده‌های برتر را فراهم بیاوریم، شرایط را به گونه‌ای فراهم کردیم که مشابه برنامه میدان، فرصتی برای ارائه دانش‌آموزان فراهم شد تا مورد ارزیابی قرار بگیرند و در نهایت شتاب‌دهنده‌های کسب و کار از بین ایده‌های برتر دست به انتخاب می‌زنند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96370

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر