حجم ویدیو: 10.01M | مدت زمان : 00:02:29

متقاضیان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش بخوانند

جزئیات جدید درباره برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و نحوه گزینش و مصاحبه داوطلبان و متقاضیان استخدام در وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. فرآیند استخدام معلم پس از برگزاری و اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و نحوه گزینش، سنجش صلاحیت و ارزیابی حرفه‌ای داوطلبان و متقاضیان استخدام در وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. داوطلبان پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، باید برای مصاحبه و گزینش اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: اطلاعیه ویژه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، حداکثر تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود. آخرین اخبار درباره آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، استخدام معلم و نیروی جدید و و نتایج آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش را در عرشه آنلاین بخوانید.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

داوطلبان پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، باید برای مصاحبه و گزینش اقدام کنند تا پس از احراز شرایط، از ابتدای مهر سال جاری در کلاس‌های درس به عنوان معلم حاضر شوند.

مرحله دوم استخدام آموزگار ابتدایی و استثنایی در کشور آغاز شده و داوطلبان پذیرفته شده سه برابر ظرفیت آموزش و پرورش برای تحویل و احراز مدارکی که پیش از این در سایت اعلام کرده بودند و همچنین برای معاینات پزشکی اولیه به مراکز اعلام شده مراجعه کردند.

دبیرستان ماندگار شهید مدرس شهر ری میزبان داوطلبانی بود که در مرحله نخست (آزمون کتبی) آموزگاری مقطع ابتدایی و مدارس استثنایی شهرستان‌های استان تهران، حد نصاب لازم را کسب کرده بودند.

یک صف طولانی از داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول استخدام، در جلوی نمازخانه این مدرسه به انتظار بودند تا به نوبت وارد مرحله تطبیق مدارک شوند.

عده‌ای از طولانی بودن این روند گلایه می‌کردندو عده دیگر با اشاره به اینکه به آنها گفته شده بود از ساعت ۱۲ به مرکز مراجعه کنند؛ از انجام نشدن کارشان پس از گذشت ۲ ساعت گلایه داشتند.

برخی دیگر از داوطلبان هنوز مدارک خود را تکمیل نکرده بودند و برای گرفتن کپی مدارک خود به بیرون از مرکز جذب می‌رفتند. نبود یک دستگاه فتوکپی در مرکز جذب از مشکلاتی بود که داوطلبان را آزار می‌داد. یک جمعیت حدوداً دویست نفری از صبح روز یکشنبه یازدهم تیر به دبیرستان ماندگار شهید مدرس شهرستان ری مراجعه کرده بودند.

روح الله سعیدی منش معاون منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز از ۲۰۴ نفر آقا پذیرش صورت می‌گیرد که اسامی آنان از قبل مشخص و فرم‌ها از پیش تهیه شده است. این افراد بر اساس زمانبندی صورت گرفته که پیش از این هم به داوطلبان اعلام کرده بودیم به این مرکز مراجعه کردند.

او با بیان اینکه تعدادی از داوطلبان در نوبت صبح و تعدادی از داوطلبان از ساعت ۱۲ ظهر به این مرکز مراجعه کردند؛ گفت: در برنامه امروز ۲۰۴ نفر مرد حاضر خواهند شد و فردا هم نوبت پذیرش خواهران است. برای پذیرش در این مرحله ۹۰۰ نفر آقایان انتخاب شدند که برای امروز ۲۰۴ نفر و در روزهای آینده دیگر آقایان به این مرکز مراجعه خواهند کرد. ۴۰۰ نفر در روز سه‌شنبه و ۳۰۰ نفر دیگر هم در یکشنبه هفته آینده مراجعه خواهند کرد.

سعیدی منش با بیان اینکه اینجا مرکز تشکیل پرونده است؛ گفت: در این مرحله داوطلبان باید مدارکی را که پیش از این در سایت آموزش و پرورش ثبت کرده بودند برای تطبیق به این مرکز بیاورند. در این مرکز مدارک تطبیق داده شده و کپی برابر اصل خواهد شد. ما در این مرکز شرایط عمومی داوطلب را می‌سنجیم از قبیل شرایط بومی بودن، وضعیت پایان خدمت سربازی، وضعیت فراغت از تحصیل و سایر موارد بررسی می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: پس از پایان این بررسی‌ها پرونده داوطلب به پزشک معتمد ارجاع می‌شود تا معاینات پزشکی اولیه صورت گیرد. پس از اینکه پزشک وضع جسمانی داوطلب را برای شغل معلمی تأیید کرد داوطلب به کمیته‌های تخصصی مصاحبه و گزینش ارجاع داده خواهد شد.

او با بیان اینکه داوطلبانی از سراسر کشور همچون کردستان، مشهد، کرمان، تهران، شهرستان‌های استان تهران به اینجا مراجعه کرده‌اند؛ گفت: این افراد اگر ده سال بومی این منطقه باشند می‌توانند از امتیاز بومی بودن استفاده کنند.

این افراد بر اساس امتیازاتی که کسب کرده‌اند به تدریج وارد مرحله جذب می‌شوند؛ افراد معرفی شده سه برابر ظرفیت مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش هستند. یعنی از هر سه نفر که بیشترین امتیازات را در آزمون کسب کردند یک نفر که بیشترین امتیاز را در مصاحبه کسب کند به عنوان نفر اول و برگزیده انتخاب خواهد شد.

معاون منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: بیشترین مشکلی که داوطلبان با آن مواجه بودند عدم فارغ التحصیلی در زمان تعیین شده بوده است. یعنی فرد در حین شرکت در آزمون کتبی همچنان هنوز دانشجو بوده است. مشکل دیگر هم عدم داشتن کار پایان خدمت در آقایان است.

بهنام فرجی، مسئول استخدام اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هم گفت: وقتی که داوطلب آیتم‌های کلی را سپری کرد وارد روند استخدام خواهند شد. وی پس از گذراندن مصاحبه‌های اختصاصی وارد دوره پودمانی خواهند شد. در دوره پودمانی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود داوطلب آزمایش‌های تکمیلی و طب کار را سپری خواهد کرد.

مسئول استخدام اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص اینکه چه زمانی پذیرفته شدگان به کلاس‌های درس خواهند رفت؛ گفت: اگر داوطلب حین گذراندن دوره‌های پودمانی سر کلاس برود حقوق خواهد گرفت و بخشی از سنواتش خواهد شد.

بر اساس ماده ۲۸ سازمان امور اداری استخدامی، هر جذب و استخدامی باید از طریق آزمون باشد. وقتی آزمون برگزار شد با توجه به اینکه داوطلبان پذیرفته شده دوره‌های لازم را نگذرانده‌اند؛ لازم است در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های لازم را سپری کنند یا اگر هنرآموز باشند در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دوره لازم را بگذرانند.

مسئول استخدام اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به کمبود شدید نیرویی که در آموزش و پرورش وجود داشت معمولاً داوطلبان پذیرفته شده در آزمون و مصاحبه‌های تخصصی همزمان با سپری کردن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به کلاس‌های درس هم رفتند.

یعنی از ابتدای مهر هم سر کلاس درس رفتند و هم در روزهای آخر هفته در دوره‌ها شرکت می‌کردند. هنوز برای امسال تصمیمی گرفته نشده است اما به نظر می‌رسد با توجه به موج بازنشستگی زیادی که شاهد خواهیم بود؛ این اتفاق برای امسال هم رخ دهد.

مدارک و مستندات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

ستاد جذب و استخدام آموزگاری با صدور اطلاعیه‌ای جدول مدارک و مستندات حائز امتیاز پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزگاری در فرآیند ارزیابی تکمیلی را ارائه کرد.

با توجه به بررسی اصل مدارک و مستندات حائز امتیاز داوطلبان در قالب ارزیابی سوابق در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی، جداول مربوط به این مدارک جهت اطلاع و بهره‌برداری پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش، ارائه شده است.

زمان ارائه و بررسی اصل مدارک و مستندات حائز امتیاز داوطلبان، همزمان با ارزیابی تکمیلی و در تاریخ مشخص شده برای حضور هر داوطلب در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی است.

نمون برگ مدارک، سوابق و مستندات شامل پنج مورد «کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره‌های معتبر استانی، ملی و جهانی»، «مستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز آموزش عالی، گروه‌های جهادی، مدارس دولتی و غیردولتی، کودکستان‌ها، مراکز فرهنی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری»، «گواهی معتبر مهارت‌ها و مرتبه‌های علمی ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری»، «تقدیرنامه‌های مرتبط در سطوح مدیریتی میانی و عالی» و «پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمون» می‌شود.

در این راستا کسب مقام در المپیادهای علمی دانش آموزی و دانشجویی، کسب مقام در جشنواره‌های معتبر علمی، کسب مقام در مسابقات دانش آموزی و دانشجویی، کسب مقام در جشنواره‌های هنری، ادبی و مذهبی و رسانه‌ای، کسب مقام در جشنواره‌های رشد، کسب مقام در جشنواره ملی جهادگران،  کسب مقام در جشنواره دانشجوی نمونه کشوری، مقام در جشنواره‌های معتبر قرآن و نهج البلاغ و مقام در جشنواره‌های فجر و عمار از معیارهای ارزیابی بخش «کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره‌های معتبر استانی، ملی و جهانی» محسوب می‌شوند.

حداکثر امتیاز این بخش‌ها ۲۶ است و بیشتر از این امتیاز در ارزیابی تکمیلی محاسبه نمی‌شود.

همچنین تدریس در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، تدریس در دانشگاه‌های دولتی و حوزه علمیه، تدریس در دانشگاه پیام نور، آزاد و علمی کاربردی، فعالیت در حوزه علوم اسلامی دانشجویی،  فعالیت در گروه‌های جهادی رسمی، تدریس در مدارس دولتی و غیر دولتی،  تدریس در طرح خرید خدمات آموزشی، مربی کودکستان‌ها، فعهالیت در طرح امین،  آموزشیار یا آموزشدهنده نهضت سواد آموزی، شرکت در دوره طرح ولایت و همکاری با تشکل‌های دانش آموزی و دانشجویی از جمله معیارهای ارزیابی بخش «مستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز آموزش عالی، گروه‌های جهادی، مدارس دولتی و غیردولتی، کودکستان‌ها، مراکز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری» محسوب می‌شود.

حداکثر امتیاز این بخش‌ها ۲۶ است و بیشتر از این امتیاز در ارزیابی تکمیلی محاسبه نمی‌شود.

گواهی ثبت احتراع، گواهی معتبر مهارت‌های کاربردی و فناوری‌های نوین، اخذ تاییدیه ایده و طرح یا وسیله آموزشی و کمک آموزشی، مدرک مربی گری یا داوری ورزشی یا رشته‌های هنری، مدرک مربی‌گری آموزش نهج البلاغه و قرآن و برخورداری از جوایز بنیاد ملی نخبگان معیارهای ارزیابی بخش «گواهی معتبر مهارت‌ها و مرتبه‌های علمی ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری» محسوب می‌شود.

حداکثر امتیاز این بخش ۲۰ است و بیشتر از این امتیاز در ارزیابی تکمیلی محاسبه نمی‌شود.

نشان‌های دولتی، تقدیرنامه از رئیس قوای سه‌گانه، وزیر یا معاون رئیس جمهوری یا مقام همطراز، مدیران کل ستادی استانی، فرماندهان نظامی و معاونین استاندار و مقامات همطراز و رئیس دانشگاه نیز معیارهای ارزیابی بخش «تقدیرنامه‌های مرتبط در سطوح مدیریتی میانی و عالی» محسوب می‌شود.

حداکثر امتیاز این بخش ۲۰ است و بیشتر از این امتیاز در ارزیابی تکمیلی محاسبه نمی‌شود.

مقالات ISI یا علمی پژوهشی معتبر، مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های معتبر، مقالات علمی ترویجی معتبر، تالیف و ترجمه کتاب و طرح‌های تحقیقاتی نیز معیارهای ارزیابی بخش «پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمون» هستند.

حداکثر امتیاز این بخش ۱۲ است و بیشتر از این امتیاز در ارزیابی تکمیلی محاسبه نمی‌شود.

جزئیات بیشتر درباره امتیازات هر بخش را می‌توانید اینجا بخوانید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96289

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر