خبر هولناک رئیس محیط‌زیست: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان به ۱۸۰ روز افزایش یافته است

سیستان و بلوچستان زیر خروارها خاک دفن شده و مردم در خانه‌ها محبوس شده‌اند. فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان در حال رخ دادن است؛

خبر هولناک رئیس محیط‌زیست: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان به ۱۸۰ روز افزایش یافته است

سیستان و بلوچستان زیر خروارها خاک دفن شده و مردم در خانه‌ها محبوس شده‌اند. فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان در حال رخ دادن است؛   ریزگردها، طوفان گرد و خاک، و بادهای ۱۲۰ روزه، نفس مردم در سیستان و بلوچستان را تنگ کرده‌اند. خانه‌ها و خیابان‌های شهرهای سیستان و بلوچستان زیر خروارها خاک و شن مدفون شده‌اند. حالا علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست علی سلاجقه درباره پدیده ریزگردها در استان سیستان و بلوچستان

طوفان باعث حرکت شن‌های روان و موجب آلودگی هوا در روستا و شهرهای  شده است و مردم سیستان و بلوچستان در خانه‌های خود بدون آب و برق، مواد غذایی و امکانات اولیه درمانی و بهداشتی حبس شده‌اند. عمق فاجعه در سیستان و بلوچستان، غیرقابل قیاس با هیچ نقطه دیگر کشور است. 

بیشتر بخوانید: اخبار هولناک از سیستان و بلوچستان | شهروندان از خانه خارج نشوند!

بحران طوفان و ریزگردهای سیستان و بلوچستان داستان جدیدی نیست و با توجه به خشکسالی‌های دو دهه اخیر و خشک شدن تالاب هامون که منشا اصلی آنریا، ریزگردها در بخش قرقری است، شدت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اتفاق وحشتناک در سیستان و بلوچستان

در چند روز اخیر، با شدت یافتن طوفان و بادهای ۱۲۰ روزه، وضعیت سیستان و بلوچستان بحرانی شده است. ریزگردها و طوفان گرد و خاک، تاکنون بیش از 1000 نفر از اهالی سیستان و بلوچستان را راهی بیمارستان کرده‌اند و مردم در خانه‌ها بدون آب و برق و در گرمای شدید، محبوس شده‌اند.

رئیس سازمان محیط‌زیست می گوید  بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان به دلیل تغییرات اقلیمی به ۱۸۰ روز افزایش پیدا کرده است 

 علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست علی سلاجقه درباره پدیده ریزگردها در استان سیستان و بلوچستان که منجر به مختل شدن زندگی شهروندان در این استان شده است، گفت: در بحث ریزگردهای سیستان و بلوچستان به دلیل تغییرات اقلیمی که صورت گرفته بادهای ۱۲۰ روزه به بادهای ۱۸۰ روز افزایش پیدا کرده است. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: این بادها هم منشاء داخلی و هم منشاء خارجی دارد. از سوی دیگر بحث هامون که خشکیده مطرح است زیرا یکی از منابع برداشت است که باید مشکلش حل شود. 

وی یادآور شد: خوشبختانه هفته قبل نشستی با حضور وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست برگزار شد که بنا شد این موضوع پیگیری شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95191

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر