سرقت ۲۴ پراید سفید رنگ توسط پسر عاشق برای دوست دخترش

یک جوان عاشق‌پیشه فقط به خاطر اینکه دختر مورد علاقه‌اش از پراید سفید خوشش می‌آمد، ۲۴ پراید دزدید تا مقابل او کم نیاورد اما همین سرقت‌ها کار دستش داد و باعث شد او راهی زندان شود.

سرقت ۲۴ پراید سفید رنگ توسط پسر عاشق برای دوست دخترش

آرتیست بازی‌های پسر جوان برای جلب توجه دختر مورد علاقه‌اش او را پشت میله‌های زندان انداخت.

  آرتیست بازی‌های پسر جوان برای جلب توجه دختر مورد علاقه‌اش او را پشت میله‌های زندان انداخت. این جوان عاشق‌پیشه فقط به خاطر اینکه دختر مورد علاقه‌اش از پراید سفید خوشش می‌آمد، ۲۴ پراید دزدید تا مقابل او کم نیاورد اما همین سرقت‌ها کار دستش داد و باعث شد او راهی زندان شود.  

سال ۱۳۸۹ به دنبال افزایش سرقت خودروهای پراید در مناطق مختلف تهران، ماموران پلیس تحقیقات برای کشف راز این سرقت‌ها را شروع کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که بیش از ۱۴ پراید سفید رنگ در مدت چند هفته در پایتخت- به خصوص خیابان‌های مختلف کیانشهر- به سرقت رفته است اما آنچه توجه ماموران را به خود جلب کرد این بود که همه این خودروهای سرقت‌ شده بعد از چند روز در محدوده کیانشهر پیدا شده بودند.  

با این اطلاعات، ماموران پلیس وارد عمل شدند و تحقیقات برای حل این معمای عجیب وارد مرحله‌ای تازه شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارق یا سارقان ناشناسی در این محدوده پرایدهای سفید رنگ را به منظور خاصی سرقت کرده و بدون اینکه آسیبی به آنها برسانند، بعد از چند روز در همان حوالی رها می‌کنند. آنها حتی لوازم داخل خودرو را هم سرقت نمی‌کردند و بی‌آنکه چیزی از این لوازم کم کنند، ماشین را رها می‌کردند.  

تجسس‌های پلیس برای شناسایی سارقان ادامه یافت و ماموران که مطمئن بودند سارقان به سرقت‌های سریالی خود ادامه خواهند دادند محل‌هایی را که پرایدهای سفید در آنجا رها شده بودند، به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.  

این احتمال وجود داشت که متهمان تحت تعقیب باز هم پرایدهای مسروقه را در این محل رها کنند و به همین دلیل ماموران به کمین آنها نشستند.  این مراقبت‌ها سرانجام نتیجه داد و وقتی پسر جوانی قصد داشت یک پراید سفید مسروقه را در یکی از خیابان‌های کیانشهر رها کند، از سوی ماموران دستگیر شد.  

انگیزه سرقت 

این پسر جوان که حمیدرضا نام داشت، وقتی در برابر افسر پرونده قرار گرفت چاره‌ای جز اعتراف ندید و در بازجویی‌ها گفت: «از مدتی پیش به دختر جوانی علاقمند شدم. روز اول وقتی به ملاقاتش رفتم خودروی پراید دوستم را از وی قرض گرفتم اما به دختر مورد علاقه‌ام گفتم که خودرو متعلق به خودم است. آن روز متوجه شدم که این دختر به پراید سفید علاقه زیادی دارد. از آن به بعد هر بار از دوستم خواهش می‌کردم که خودرویش را در اختیار من بگذارد قبول نمی‌کرد». 

متهم ادامه داد: «چون بیکار بودم و پولی برای خرید ماشین نداشتم، تصمیم گرفتم با سرقت یک پراید سفید سوار آن شوم و به دیدن دختر مورد علاقه‌ام بروم. چند روز بعد از اینکه اولین پراید را دزدیدم و با استفاده از آن به دیدن دختر مورد علاقه‌ام رفتم، برای اینکه شناسایی نشوم خودرو را در محلی خلوت رها کردم و این بار به سراغ پراید سفید دیگری رفتم. من همیشه سعی می‌کردم ماشین‌هایی شبیه هم بدزدم تا دختر مورد علاقه‌ام به من شک نکند و هر بار بعد از اینکه او از ماشین پیاده می‌شد و خداحافظی می‌کردیم، ماشین مسروقه را در محلی خلوت رها می‌کردم و به خانه می‌رفتم». 

مرد جوان به بازپرس پرونده گفت: «باور کنید من دزد نیستم. هیچ‌کدام از لوازم داخل ماشین‌ها را برنداشتم و فقط می‌خواستم چند ساعتی خودروها را از صاحبانشان قرض بگیرم. بعد از حرف‌های مرد جوان، تحقیقات ماموران درباره این پرونده ادامه پیدا کرد و آنها متوجه شدند که متهم در مدت دو ماه ۲۴ پراید سفید دزدیده و پس از گردش با آنها، این خودرو را رها کرده است».  با این اطلاعات، دزد جوان راهی زندان شد تا تاوان سرقت ۲۴ خودرو را پس دهد.  

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95042

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر