هشدار زرد هواشناسی برای گردوخاک و بارش باران

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد هواشناسی از جمله سامانه بارشی و وزش باد شدید صادر شده است.

هشدار زرد هواشناسی برای گردوخاک و بارش باران

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد هواشناسی از جمله سامانه بارشی و وزش باد شدید صادر شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، کبری رفیعی گفت: دو هشدار سطح زرد در رابطه فعالیت سامانه بارشی و شکل‌گیری جریانات خزری و همچنین افزایش وزش باد صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، این سامانه بارشی از امروز جمعه شروع و تا ظهر روز یکشنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید (در شمال‌غرب احتمال تگرگ)‌ خواهیم بود.

او می گوید: استان های اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات گلستان و خراسان شمالی در این مدت درگیر بارش ها خواهند بود.

او گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

رفیعی در خصوص سامانه دوم گفت: افزایش  پدیده گرد و خاک و تغییر توده هوا که زمینه ساز وزش باد نسبتا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک می شود از روز شنبه شروع و تا روز دوشنبه ادامه دارد‌.

این کارشناس هواشناسی گفت: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سمنان، ایلام و غرب استان‌های کرمانشاه و خوزستان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام درگیر این وزش باد خواهند بود.

او گفت: از جمله مخاطرات این وزش باد در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است ‌.

او توصیه کرد: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال را هموطنان در دستور کار خود قرار دهند.  /باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94897

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر