حال و روز دردناک و غم‌‌انگیز «هلیا» را ببینید + فیلم

«هلیا» که فرزند خود را دو روز قبل در حاشیه محور میامی-سبزوار بر اثر تصادف با خودرو از دست داد، همچنان کنار جاده به انتظار فرزند نشسته است.

حال و روز دردناک و غم‌‌انگیز «هلیا» را ببینید + فیلم

هلیا همچنان کنار جاده به انتظار فرزندش نشسته است. «هلیا» که فرزند خود را دو روز قبل در حاشیه محور میامی-سبزوار بر اثر تصادف با خودرو از دست داد، همچنان کنار جاده به انتظار فرزند نشسته است.

«هلیا» دست از سر جاده میاندشت برنمی‌دارد. هلیا چهار توله داشت که یک‌به‌یک از دست رفتند. «هلیا» همراه با دیگر توله نر خود این روزها دست از سر نقطه‌ای که فرزندش را از دست داده است، برنمی‌دارد.

«هلیا»، یوز مادر با صدا زدن در جستجوی تنها توله‌اش است

روز دوشنبه ۱۲ تیرماه، جعفر پناه‌پور، محیط بان، ویدیویی از «هلیا»، یوز ایرانی منتشر کرده است که دیده می‌شود این یوز مادر با صدا زدن، در جست‌وجوی تنها توله‌اش است. جعفر پناه‌پور نوشت: «هرگاه هلیا و توله‌اش از هم جدا می‌شدند، همدیگر را صدا می‌کردند.»

 

«هلیا»، یوزپلنگ ماده که توله خود را دو روز قبل در حاشیه محور میامی-سبزوار بر اثر تصادف با خودرو از دست داد، همچنان کنار جاده به انتظار فرزند می‌نشیند.

 «هلیا» همراه با دیگر توله نر خود این روزها دست از سر نقطه‌ای که فرزندش را از دست داده است، برنمی‌دارد. خانواده هلیا چهار توله داشت که یک به یک به واسطه سو مدیریت سازمان محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی از دست رفتند تا او امروز در سوگ دیگر فرزند خود، تنها امید به یک توله داشته باشد!

سوگواری هلیا برای فرزند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده یوز ماده در ۵۰ متری حادثه تلف شدن یوز نر در منطقه میاندشت میامی رویت شد.

بهرام علی ظاهری، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان  ضمن بیان اینکه یک قلاده یوز ماده در منطقه میاندشت و در فاصله ۵۰ متری محل تصادف و اتلاف یک قلاده یوز نر دیده شده است، بیان کرد: این یوزپلنگ، مادر یوز نر تلف شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان  افزود: به دلیل اینکه یوز تلف شده در منطقه میاندشت نابالغ بوده است، پیش بینی حضور مادر او در منطقه می‌شد؛ در نتیجه پایش منطقه توسط کنشگران و کارشناسان محیط زیست در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این یوز ماده به محل تلف شدن توله خود بازگشته است، گفت: همکاران ما تا روزهای آینده در منطقه حاضر و مراقبت و پایش این یوز را بر عهده خواهند داشت.

ظاهری افزود: بازگشت به منطقه تلف شدن توله، از جمله ویژگی‌های یوزپلنگ‌های ماده است.

هلیا یوزپلنگ ایرانی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95555

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر