چهرۀ دختری که ۹ هزار سال قبل در یک غار مرده بود +عکس

​در سال 1993 بقایای یک انسان در غار تئوپترای یونان کشف شد که قدمتش به 9 هزار سال قبل می‌رسید. در سال 2018 تیمی از محققان چهرۀ او را بازسازی کردند.

 چهرۀ دختری که ۹ هزار سال قبل در یک غار مرده بود +عکس

​در سال ۱۹۹۳ بقایای یک انسان در غار تئوپترای یونان کشف شد که قدمتش به ۹ هزار سال قبل می‌رسید. در سال ۲۰۱۸ تیمی از محققان چهرۀ او را بازسازی کردند.

​به گزارش عرشه آنلاین ، در سال ۱۹۹۳ بقایای یک انسان در غار تئوپترای یونان کشف شد که قدمتش به ۹ هزار سال قبل می‌رسید. در سال ۲۰۱۸ تیمی از محققان چهرۀ او را بازسازی کردند.

غار تئوپترا در یونان یکی از شگفت‌انگیزترین سایت‌های باستانی در سراسر دنیا است. در این غار بقایایی از زندگی در دوره‌های مختلف تاریخی تا ۱۳۰ هزار سال قبل را می‌توان یافت.

یکی از مهم‌ترین یافته‌های درون غار تئوپترا، بقایای یک دختر ۱۵ تا ۱۸ ساله بود که ۷ هزار سال قبل از میلاد در یونان زندگی می‌کرد. پس از سال‌ها کار فشرده، در سال ۲۰۱۸ چهره این نوجوان توسط دانشمندان بازسازی و نام «آوگی» (سپیده دم) برای او انتخاب شد.

بازسازی چهره
(مراحل بازسازی چهره)

به گفته مانولیس پاپاگریگوراکیس، استاد دانشگاه آتن، آوگی زنی است که در دوران میان‌سنگی (۷۰۰۰ سال پیش از میلاد) در غار تئوپترا زندگی می‌کرد. این دختر بر طبق مطالعات انجام شده، احتمالا از فقر آهن و ویتامین رنج می‌برده و به دلیل مشکلات مفصلی به سختی حرکت می‌کرده است.

(محوطه باستانی غار تئوپترا)
(محوطه باستانی غار تئوپترا)

پروفسور پاپاگریگوراکیس، متخصص ارتودنسی، از دندان‌های آوگی به عنوان مبنایی برای بازسازی کامل صورت او استفاده کرد. با توجه به فقدان شواهد قابل‌توجه، بازتولید لباس‌ها، به‌ویژه موهای آوگی بسیار دشوار بود. بازآفرینی چهرۀ آوگی در موزه آکروپولیس آتن به نمایش گذاشته شده است.

منبع: فرادید

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94719

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر