نوحه خوانی جنجالی از خون جوانان وطن در یزد

نوحه‌خوانی یزد یکی از رایج‌ترین کلیدواژه‌های محرم در ایران است، اما امسال واکنش به ویدیوهای پخش شده از مراسم عزاداری یزد رنگ و بوی متفاوتی پیدا کرد

 نوحه خوانی جنجالی از خون جوانان وطن در یزد

نوحه‌خوانی یزد یکی از رایج‌ترین کلیدواژه‌های محرم در ایران است، اما امسال واکنش به ویدیوهای پخش شده از مراسم عزاداری یزد رنگ و بوی متفاوتی پیدا کرد

ویدئویی از نوحه خوانی در هیات عزاداری بعثت یزد بین کاربران فضای مجازی فراگیر شده است.

همچنین ویدئویی از هیات عزاداری در دزفول منتشر شده است

کاربری به نام توحید نوشته: این مراسم نوحه‌خوانی که اصلاح‌طلبان از یزد منتشر می‌کنند اتفاقا اشعار و ریتم خوبی داره و معلومه خوب تمرین شده. منتها من متوجه نمی‌شم چرا سینه می‌زنند باهاش؟ چه ربطی به امام حسین (ع) داره اصلا؟

هانیه نوشته: که چی شده ؟ الان چندساله فیلم‌هایی از شکوه عزاداری یزد میاد بیرون چه دردی از ما درمان شد؟

ریحانه نوشته: منظور این نوحه‌های اعتراضی که اخیرا از سوی یزد وایرال شده چیه؟ شما خیلی جوانمردی برو به طرح های انتقال آب به استان یزد که بقیه  استان‌ها رو صحرای نینوا کرده اعتراض کن...

کاربر دیگری نوشته: بنظرم ویدیوی عزاداری‌های اعتراضی یزد مارکتینگ قوی‌تری نسبت به دزفول داشت.

حسام عنوان کرده: خیلی تناقض جالبی هست که توی یزد به ... گیر میدن ولی میان توی هیئت «از خون جوانان وطن لاله دمیده» می‌خونن.

محبوب نوشته: این مداحی‌های یزدی‌ها، هیچ فرقی با ماهایی که فقط توییت زدیم نداره، و فقط توهم اینو می‌ده که یه کاری کردیم.

سحر نوشته: من نمی‌دونم چرا در این چند سال اخیر که در یزد شاهد چنین عزاداری‌های سیاسی هستیم در شهرهای استان‌های دیگه این گونه نیست. به نظرم یه نیم کاسه‌ای زیر کاسه هست.

امیرحسین نوشته: تنها کارکرد مداحی‌های انتقادی(مثلا‌ در یزد) دلخوش کردن مذهبی‌های منتقدِ جان به لب رسیده است که آخیش حرف دل ما را می‌زنند.

کاربری نوشته: این عزاداریای یزد و کاشان و دزفول و نوحه های سیاسی که می‌خوندن هم تا همون سال ۹۶، ۹۷ جالب و هیجان انگیز بود، الان دیگه خوب نیست.

 

منبع: برترین ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98955

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • انسان

        از دل برآید بر دل نشیند

      ارسال نظر