خبر خوش برای معلولان و مددجویان کمیته امداد

جزئیات اجرای طرح تابستانه مهارت‌آموزی مددجویان و و ایجاد درآمد باثبات برای کمیته امداد امام خمینی با همکاری کمیته امداد و وزارت کار و رفاه اعلام شد.

خبر خوش برای معلولان و مددجویان کمیته امداد

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در دستورکار قرار دارد. آخرین وضعیت ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد خمینی در سامانه هوشمند کمیته امداد  اعلام شد. اشتغال و مهارت‌آموزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی به الزاماتی و زیرساخت‌هایی نیاز دارد. جزئیات اجرای طرح تابستانه مهارت‌آموزی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی با همکاری کمیته امداد و وزارت کار و رفاه اعلام شد. ۵۳ درصد جامعه هدف مددجویان کمیته امداد خمینی، زنان سرپرست خانوار هستند.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام و تسهیلات جدید به مددجویان کمیته امداد + شرایط و نحوه پرداخت

رئیس کمیته امداد از اجرای «طرح تابستانه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان» با همکاری کمیته امداد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: بر اساس ماموریتی که رهبر معظم انقلاب در مرداد ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

رئیس کمیته امداد افزود: توانمندسازی مددجویان الزاماتی دارد و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهم‌ترین آن مهارت‌آموزی جامعه هدف است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: طبق اعلام رئیس‌جمهور در نشست شورای عالی اشتغال، محور اصلی اجرای طرح تابستانه مهارت‌آموزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کشور است.

بختیاری با بیان این‌که در کمیته امداد بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت هستند، تاکید کرد: فرصت تعطیلات تابستانه، ظرفیت بسیار خوبی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد  با تقدیر از همکاری نهادهایی که در اجرای این طرح فعالیت دارند، افزود: کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات اشتغال، افرادی که مهارت و گواهی مهارت‌آموزی داشته باشند را در اولویت قرار می‌دهد.

۵۳ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۵۳ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: کمیته امداد در ایجاد مشاغل خانگی پیشتاز است.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن ارائه تاریخچه‌ای از تشکیل و اساس‌نامه کمیته امداد، گفت: هدف از تشکیل امداد امام(ره)، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اهمیت نقش مادری بانوان در خانواده، اظهار کرد: کمیته امداد در حوزه اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار پیشتاز بوده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به رویکردهای اشغال‌آفرین کمیته امداد یادآور شد: کمیته امداد سال گذشته ۴۲۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد کرد و برنامه امسال نیز راه‌اندازی ۵۰۰ هزار شغل است.

بختیاری خاطرنشان کرد: در عرصه خدمات مسکن نیز ۲۳ هزار واحد مسکونی سال گذشته احداث و تحویل خانواده‌های تحت حمایت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برای ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در سراسر کشور مجوز اعطا شده است، تاکید کرد: بیش از هشت هزار  مرکز نیکوکاری در کشور فعال هستند که خدمات اجتماعی و نیکوکارانه ارزشمندی را رقم می‌زنند.

رئیس کمیته امداد گزارشی از وضعیت ارائه خدمت به مددجویان در سامانه هوشمند کمیته امداد ارائه کرد و گفت: ۳۳ فرایند در سامانه سها بارگذاری شده است و کمیته امداد امام خمینی(ره)، به سمت داشبوردهای اطلاعاتی و مدیریت هوشمند حرکت می‌کند.

مشاوره ازدواج زوجین جوان و مددجویان کمیته امداد

معاون امور فرهنگی کمیته امداد از ارائه ۲۳ هزار مورد مشاوره ازدواج به نوعروسان و نودامادان تحت حمایت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد  با اعلام این خبر افزود: در راستای فرهنگ‌سازی و تحکیم بنیان خانواده، سال گذشته ۲۳ هزار و ۷۸ مورد مشاوره ازدواج به جامعه هدف این نهاد شامل نوعروسان و نودامادان تحت حمایت ارائه شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد  افزود: در این مدت ۲۶۵۹ مورد مشاوره برای زوجین درگیر متارکه نیز ارائه شد که در ۶۶۷ مورد منجر به بازگشت به زندگی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون امور فرهنگی کمیته امداد، تقویت فرهنگی مددجویان را زمینه‌ساز توانمندی آنان دانست و ادامه داد: سال گذشته ۳۷۵ هزار مورد خدمات تخصصی مشاوره فردی و روان درمانی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93433

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر