خبر مهم سخنگوی دولت / افزایش میانگین حقوق معلمان به ۱۵ میلیون تومان

میانگین حقوق معلمان از ۱۰.۵ میلیون پس از رتبه‌بندی به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

خبر مهم سخنگوی دولت / افزایش میانگین حقوق معلمان به ۱۵ میلیون تومان

سخنگوی دولت گفت سهم منابع مالی آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور از ۹ درصد به ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

علی بهادری سخنگوی دولت گفت: میانگین حقوق معلمان از ۱۰.۵ میلیون پس از رتبه‌بندی به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت درباره طرح رتبه بندی معلمان، عنوان کرد:دولت اعتقاد دارد هزینه کردن برای معلم و آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است.رتبه‌بندی امری مقطعی و پروژه‌ای نیست، بلکه مستمراً در طول خدمت معلمان به موجب قانون شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان ارزیابی می‌شود.

وی افزود: میانگین حقوق معلمان از حدود ۱۰ و نیم میلیون تومان به بیش از ۱۵ میلیون تومان رسیده است. سهم حقوق معلمان در بودجه از ۹ درصد به ۱۴ درصد رسید یعنی افزایش ۵ درصدی یافت.بهادری جهرمی درخصوص جبران عقب ماندگی دانش آموزان در دوران کرونا گفت: البته رسالتی که دولت برای خودش تعریف کرده است جبران عقب‌ماندگی در دوران مختلف است و یک بخشی هم آموزشی است حجم تعطیلی در این دوران بسیار زیاد بود.وی افزود: طرحی به منظور تعمیق و تثبیت یادگیری در ۲۰درصد مدارس اجرا شد خاصه مناطق محروم که برای هزار ۱۱۵ دبیرستان و مراکز شبانه روزی اجرا شد.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه تقدیم مجلس شد. براساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی ۴ درصد شده است و البته با هدف‌گذاری ما فاصله دارد اما نشان از مثبت شدن رشد اقتصادی بر خلاف ۱۰ سال گذشته دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: رشد اقتصادی ما با نفت ۵/۳ درصد حدود ۴ درصد بود. رشد سرمایه خالص با رشد ۶/۷ مواجه شده است. صادرات کالا و خدمات ۸/۲ درصد و رشد صادرات بیش از واردات بوده است. رشد مثبت در حوزه کشاورزی و ساختمان داشتیم که از فضای منفی در چندین سال گذشته فاصله گرفته است که نشانگر کم‌ کم به حرکت درآمده چرخ اقتصادی متوقف شده است

وی درباره تحقق وعده‌ها و شعارهای دولت گفت: از آنجایی که آقای رئیس جمهور تاکید داشتند دولت صادق الوعده باشد و این مهم همچنین خواسته مقام معظم رهبری از دولت بود، یک دبیرخانه در این خصوص تشکیل شد، وعده ها در حال پیگیری است و به صورت نوبه‌ای در حال اطلاع رسانی است.

سخنگوی دولت افزود: یکی از شعارهای آقای رئیس جمهور سلامت مردم در ایام کرونا بود که بعد از انتخاب ریاست جمهور در حدود ۸۰ روز ۸۰ درصد مردم واکسینه شدند و فوتی‌های ما از روزی ۷۰۰ نفر حتی روزهای به صفر رسید. وعده بعدی سیاست‌های دیپلماسی همسایه‌ای بود که مشاهده کردید دیپلماسی ما در کشورهای همسایه فعال شد و در سال گذشته ۵۸ میلیارد دلار مبادلات تجاری با ۱۵ همسایه خودمان بود. یکی دیگر از وعده‌ها گره نزدن سفره‌های مردم به کشورهای خارجی بود که آمار رشد فروش نفت و اقتصادی را مشاهده می‌کنید. از خلق پول‌های گسترده جلوگیری شد.وی افزود: از دیگر وعده‌های رئیس جمهور حذف امضای طلایی بود که تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که رانت گسترده را از بین برده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93126

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر