الحاق تجهیزات رعب‌آور موشکی 1000 کیلیومتری و پهپادی تهاجمی به نیروی دریایی سپاه

با حضور سرلشکر حسین سلامی سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی های این نیرو الحاق شد.

الحاق تجهیزات رعب‌آور موشکی 1000 کیلیومتری و پهپادی تهاجمی به نیروی دریایی سپاه

نیروی دریایی سپاه مجهز شد .تجهیزات رعب‌آور موشکی و پهپادی به نیروی دریایی سپاه ملحق شد . سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی های این نیرو الحاق شد.نیروی دریایی سپاه هفته پیش یک رزمایش برگزار کرد

صبح امروز (شنبه ) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مقامات لشکری و کشوری ، صدها سامانه و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی و به توانمندی‌های این نیرو الحاق شد.

این سامانه‌ها و تجهیزات ، محصول تلاش دانشمندان و متخصصان سازمان هوا و فضا، سازمان صنایع دریایی، سازمان هوایی و صنایع الکترونیک وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش بنیان ، بخش خصوصی و مراکز تخصصی نیروی دریایی سپاه است.

انواع پهپادهای شناسایی، اطلاعاتی، تهاجمی و رزمی ؛ انواع خودروهای پشتیبانی و فرماندهی ؛ سامانه های  جمع آوری ، آفند و پدافند الکترونیکی در حوزه جنگال از سامانه ها و تجهیزات جدیدی هستند  که در بین محصولات رونمایی شده دیده شد.

انواع کامیون‌های پرتاب موشک های کروز به همراه سامانه‌های راداری و فرماندهی و چند صد موشک کروز و بالستیک از برد ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر نیز از جمله سامانه‌ها و تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق و افزوده شد

الحاق سامانه موشکی قدیر و موشک فتح مجهز به هوش مصنوعی به نیروی دریایی سپاه

در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران برای اولین‌بار سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شد. رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و مقامات محلی از بامداد روز چهارشنبه در جزیره بوموسی آغاز شد.

در این رزمایش برای اولین بار،‌ سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

به نوشته رویترز، اواخر هفته گذشته، واشنگتن اعلام کرد که به دنبال توقیف اخیر چند کشتی تجاری در خلیج فارس،  ممکن است به زودی ملوانان و تفنگداران دریایی مسلح را در کشتی‌های تجاری در منطقه مستقر کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس که برای اولین بار این خبر را منتشر کرده بود، آن را اقدامی بی‌سابقه از سوی ایالات متحده توصیف کرده بود.

ماه گذشته نیز این کشور اعلام کرد که جت‌های جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۶ جدیدی را به همراه یک کشتی جنگی به خاورمیانه به منظور نظارت بر آبراه‌ها ارسال خواهد کرد. حدود یک پنجم نفت خام جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند.

این در حالی است که تهران پیش از این اعلام کرده کشتی‌های توقیف شده مرتکب تخلفات کشتیرانی شده‌اند. با این وجود، برخی از آن‌ها تنها پس از رهایی کشتی‌های ایرانی توقیف شده توسط کشورهای خارجی آزاد شده‌اند.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با صداوسیما اعلام کرده که موشک‌های جدید دقت بهتری داشته و برد بیش‌تری دارند. موشک‌های کروز از این قابلیت برخوردارند که چندین هدف را به طور هم‌زمان مورد حمله قرار دهند و پس از شلیک، فرمان‌ها را می‌توان تغییر داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32311

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر