خبر مهم درباره بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده در سیل اردبیل

بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل اردبیل از فردا آغاز می‌شود.

خبر مهم درباره بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده در سیل اردبیل

ایرنا نوشت: بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل اردبیل از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های استان اردبیل از فردا  آغاز می‌شود.

اکبر نیکزاد در سفر صبح امروز به شهرستان گرمی و بازدید از روستاهای مجیدلو و گیلارلوی خسارت دیده بر اثر سیل افزود: بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بر اثر سیل در شهرستان‌های گرمی ،انگوت ، مشگین‌شهر و بیله‌سوار از فردا با جدیت توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به حجم خسارت‌های بیشتر وارده به شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسئولان به‌ویژه فرمانداری‌ها وجود دارد، تعدادی از واحدهای مسکونی نیازمند فوری نوسازی و تعدادی از واحدهای مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند و رئیس‌جمهور شخصا پیگیر این موضوع است.

سیل اردبیل

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در کنار مردم سیل‌زده هست، اظهار کرد: رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان شخصا پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل هستند و امیدواریم قبل از فرا رسیدن فصل سرما این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این واحدها از فردا آغاز می‌شود، در خصوص خسارت وارده به شبکه معابر روستاهای سیل زده هم‌ گفت: بنیاد مسکن کشور با تخصیص اعتبارات ویژه و قیر رایگان به قید فوریت در قالب طرح هادی نسبت به اصلاح و بازسازی معابر داخل روستا و زیرساخت‌ها اقدام خواهد کرد.

رئیس بنیاد مسکن کشور همچنین از توزیع تسهیلات در قالب بلاعوض و وام به آسیب‌دیدگان از سیل توسط دولت هم‌ خبر داد و افزود: اقلام و اثاثیه واحدهای آسیب‌دیده از سیل هم توسط نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در شهرستان‌های سیل‌زده استان اردبیل تامین خواهد شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با پیگیری نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی فردا کمیسیون عمران مجلس جلسه اضطراری خواهد داشت و در این جلسه در خصوص نحوه و چگونگی جبران خسارت‌های وارده به خانه‌ها ،زیرساخت‌ها و معابر شبکه روستایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

در سفر نیکزاد به شهرستان گرمی، اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و حسین مولایی فرماندار گرمی وی‌ را همراهی می‌کردند.

طی هفته های اخیر بارشهای رگباری منجر به خسارت‌های سنگین به بخشهای مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی و واحدهای مسکونی استان اردبیل وارد شده است.در حادثه سیل چهارشنبه هفته گذشته پنج نفر از جمله چهار کودک در روستای میکائیل درسی طعمه سیل شده و جان باختند و روز پنج شنبه هم یک زن بر اثر سیل جان خود را از دست داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92690

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر