قتل فجیع خانوادگی در تهران | سمانه و سمیرا معتاد شده بودند و باید ترک می‌کردند

پسر ۲۴ساله‌ای به نام حسین در یکی از بوستان‌های نسیم شهر در غرب استان تهران با شلیک گلوله غرق خون روی زمین افتاد و تیم‌های امدادی با حضور در صحنه تیراندازی پسر جوان را به بیمارستان منتقل کردند و این در حالی بود که تحقیقات پلیسی کلید زده شد.

قتل فجیع خانوادگی در تهران | سمانه و سمیرا معتاد شده بودند و باید ترک می‌کردند

 داماد معتاد که در جریان اختلاف خانوادگی دایی همسرش را در یکی از بوستان‌های نسیم شهر با اسلحه وینچستر به قتل رسانده بود در مشهد دستگیر شد.

سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در خصوص این پرونده » گفت:   از ۲۳خرداد ماه سال‌جاری از وقتی شروع شد که پسر ۲۴ساله‌ای به نام حسین در یکی از بوستان‌های نسیم شهر در غرب استان تهران با شلیک گلوله غرق خون روی زمین افتاد و تیم‌های امدادی با حضور در صحنه تیراندازی پسر جوان را به بیمارستان منتقل کردند و این در حالی بود که تحقیقات پلیسی کلید زده شد.

تیم پزشکی اقدامات خود را برای نجات جان پسر جوان آغاز کردند اما حسین به‌خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت و همین کافی بود تا پرونده جنایی پیش روی تیم پلیسی قرار گیرد.

در این مرحله بازپرس کشیک قتل در بیمارستان حضور یافت و رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان جنایی بهارستان قرار گرفت.

به گفته وی، تحقیقات اولیه نشان می‌داد که حسین درجریان اختلاف با خواهر و خواهرزاده‌هایش که اعتیاد به مواد مخدر دارند خواستار ترک آنها بوده که دامادشان به نام اتابک به طرفداری از همسر و فرزندانش دست به اسلحه شده و به سراغ حسین رفته و او را با شلیک گلوله به قتل رسانده است و بلافاصله از صحنه جنایت گریخته است.

این تحقیقات کافی بود که راز این جنایت خونین برملا شود بنابراین خیلی زود اتابک که از صحنه قتل گریخته بود با دستور بازپرس تحت تعقیب قرار گرفت.

کارآگاهان جنایی از همان ساعات نخستین وقوع جنایت با رد‌یابی متهم فراری توانستند رد پای او را در سمنان کشف کنند.

متهم فراری که لحظه به لحظه به مکان دیگری درحال تغییر مسیر بود نمی‌دانست که کارآگاهان سایه به سایه در تعقیب وی هستند.

سرانجام کارآگاهان جنایی محل اختفای او را در یکی از شهرهای مشهد شناسایی و او را در کمتر ۲۴ساعت دستگیر کردند.

سرهنگ سواری‌پور درباره جزئیات این پرونده باتوجه به بازجویی‌هایی که از متهم شده است گفت: حسین که شاهد اعتیاد و رفتارهای زشت خواهر‌زاده‌هایش بود بارها از مادرشان خواسته بود تا آنها به کمپ بروند و دست ازاین رفتارهای زننده بردارند. روز حادثه حسین به خانه خواهرش می‌رود که در درگیری لفظی با خواهر‌زاده بزرگش می‌گوید که سمانه و سمیرا کجا هستند که می‌خواهم آنها را به کمپ ببرم که سهیلا می‌گوید آنها به پارک رفتند اما این پاسخ درستی نبود و فقط آنها می‌خواستند حسین از خانه خارج شود که درادامه شوهر سهیلا در حمایت از همسر معتاد و خواهر زن‌های معتادش که آبروی خانواده را برده بودند و خودش هم اعتیاد داشت با اسلحه وینچستر به سراغ حسین در بوستان نزدیکی خانه‌شان رفت واو را هدف شلیک مرگبار قرار داد.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با اظهار اینکه خواهر وخواهر‌زاده مقتول نیز در این پرونده کماکان تحت بازجویی قرار دارند گفت: تحقیقات درباره این پرونده تکمیل نشده است. توصیه پلیس این است که خانواده‌ها به آمران به معروف و ناهیان منکر خانوادگی که در پی اصلاح امور خانواده هستند گوش بدهند.

در قتل‌های خانوادگی چون قاتل و مقتول هر دو از اعضای یک خانواده هستند لذا در روابط خانوادگی گسل و شکاف عمیق به وجود می‌آید که شاید هیچ‌گاه قابل پرکردن و جبران نباشد.

نگاه کارشناس

فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی

هزینه‌های اقتصادی، مرگ، خودکشی، قتل، بزه‌های سنگین و ازدواج‌های ناموفق به نوعی مربوط به مصرف و گرایش به مواد اعتیادآور است. همچنین عوارض نامطلوب اجتماعی، مشکلات رفتاری و روانپزشکی و خطر بیماری‌های جسمانی مانند ایدز و هپاتیت و… در اثر سوء مصرف مواد افزایش می‌یابد.امروزه اعتیاد طیف وسیعی از افراد را در کام خویش فرو برده و خانواده‌های بسیاری را به پیامدهای ناگوار مبتلا ساخته.اثرات مستقیم اعتیاد بر فرد معتاد، جسم و روان وی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از موضوعاتی که در این افراد در حیطه روانشناختی حائز اهمیت است، نحوه تعامل با محیط، سازکارهای انطباقی و نوع رفتارهای آنهاست. رفتارهایی که می‌تواند عواقب بسیار ناخوشایندی را برای آنها یا سایر افراد جامعه رقم بزند و تحت عنوان «رفتارهای پرخطر» تلقی می‌شوند.اقداماتی نظیر خشونت، خالکوبی، خودزنی، تزریق مشترک و رفتارهای جنسی محافظت نشده را می‌توان نام برد.

زنان معتاد از سطح هیجان خواهی بالاتری برخوردار هستند و بیشتر در معرض اعتیاد و رفتارهای پرخطر قرار دارند.این افراد به دلیل سطح اضطراب پایین و تحریک پذیری و تکانشگری بالا در هنگام برخورد با محرک‌هایی مانند مواد افیونی خطرات آن را کمتر پیش‌بینی کرده و بیشتر به سمت گرایش به مصرف آن تمایل پیدا می‌کنند.این افراد در برخورد با رویدادهای ناگوار زندگی به جای استفاده از راهبرد مقابله‌ای مناسب از راهبردهای هیجان مدار ناکارآمد مانند مصرف مواد استفاده می‌کنند.

منبع: ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92582

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر