اطلاعیه مهم و فوری | طوفان امروز تهران و کرج چه ساعتی است؟

هواشناسی از وقوع طوفان شدید، کاهش دما و تندباد خبر داد و از شهروندان درخواست کرد که هشدارها را جدی بگیرند.

اطلاعیه مهم و فوری | طوفان امروز تهران و کرج چه ساعتی است؟

طوفان شدید و تندباد خطرناک به تهران و کرج رسید. هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان، تندباد و سایر مخاطرات جوی به شهروندان هشدار داد. طوفان و تندباد شدید در راه کرج و تهران است. بر اساس هشدارهای هواشناسی، کرج و تهران امروز درگیر طوفان و تندباد شدید می‌شوند. هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان و تندباد، کاهش دما، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان هشدار داد. هواشناسی از وقوع طوفان خیلی شدید، تداوم ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و طوفان در تهران و کرج و سایر شهرهای استان البرز خبر داد.

بیشتر بخوانید: هشدار قرمز طوفان، سیل و تندباد شدید | تهرانی‌ها و کرجی‌ها از خانه خارج نشوند

نیروی انتظامی و پلیس راهور در تهران و کرج، به شهروندان توصیه کردند که تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. پلیس اعلام کرد: با توجه به وزش شدید باد در تهران و کرج و احتمال سقوط اجسام از رانندگان می‌خواهیم از تردد غیرضرور در شهر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک امروز

بر اساس اعلام هواشناسی تهران، تهران و کرج امروز طوفانی می‌شوند و تندباد خطرناکی این شهرها را درمی‌نوردد. آخرین اخبار و اطلاعیه‌های هواشناسی و پیش‌بینی آب و هوا را در عرشه آنلاین بخوانید.

هشدار هواشناسی تهران

سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و طوفان در تهران و کرج و چند شهر و استان کشور هشدار داد. با توجه به وقوع سیل باران‌های سیل‌آسا، احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: هشدار جدی درباره طوفان خیلی شدید و بارش باران‌های سیل‌آسا از ساعتی دیگر

طوفان و تندباد خطرناک در راه تهران و کرج است. سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان، تندباد و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی از وقوع طوفان خیلی شدید، تداوم ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و طوفان در چند استان، از جمله تهران خبر داد. 

طوفان

هشدار طوفان و تندباد هواشناسی تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به طوفان و تندباد شدید، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به شهروندان هشدار داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز (28 خرداد ماه 1402) آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات عصر تا اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات با احتمال رگبارهای پراکنده وزش باد گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان در بعضی ساعات همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از فردا (29 خرداد ماه 1402) تا اواسط هفته در سطح استان به‌ویژه در جنوب استان و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد انتقال گردوخاک از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

بر این اساس در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری نظیر داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و در ارتفاعات صاعقه و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم توقف وسایل نقلیه در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه کرده است.  

این هشدار به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

طوفان

هشدار هواشناسی درباره طوفان در کرج و البرز

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از چینش قابل توجه فشار سطح زمین در منطقه البرز مرکزی است.

مدیرکل هواشناسی البرز بیان کرد: به موجب آن تا اواسط هفته به ویژه امروز و دوشنبه وزش باد شدید و لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز متذکر شد: احتمال شکسته شدن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه‌های موقت و سست از جمله گلخانه‌ها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش موقت کیفیت هوا وجود دارد.

هشدار مهم هواشناسی درباره طوفان، تندباد شدید و بارش باران‌های سیل‌آسا

سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید، طوفان خیلی شدید و بارش باران‌های سیل‌آسا در چند استان کشور به شهروندان هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری‌های جوی در ۷ استان از احتمال طغیان رودخانه‌ها،‌ آب‌گرفتگی معابر، شکستن درختان کهنسال و برخورد صاعقه خبر داد.

امروز در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، فردا در اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

برای امروز و فردا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج‌فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: اواخر وقت یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸

زمان پایان: شب دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۹

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال، شمال غربی حداکثر تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر ۱.۳ متر و در نواحی دور از ساحل تا حداکثر ۱.۸ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸: نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۹: نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان.

 اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری فعالیت های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: اوایل وقت یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۱

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی حداکثر تا ۳۲ نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر ۱.۲ متر و در نواحی دور از ساحل تا حداکثر ۱.۷ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸: نواحی شمالی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و مناطق غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۹: نواحی شمالی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و مناطق غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۰: نواحی شمالی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و مناطق غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۱: نواحی شمالی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و مناطق غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری فعالیت‌های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک.

 توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۹

نوع مخاطره: رگبار و رعدو برق و وزش باد نسبتا شدید، احتمال گردوخاک و احتمال تگرگ.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸: شمال آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۹: دامنه و ارتفاعات در گیلان، مازندران، غرب گلستان، نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، شمال شرق آذربایجان شرقی و نیمه شمالی اردبیل.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاک، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۱

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸: آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۹: ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سمنان و آذربایجان غربی.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۰: ایلام، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۱: ایلام، خوزستان، شرق سمنان و اصفهان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

طوفان و تندباد کدام استان‌ها را درگیر می‌کند؟

سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و طوفان در تهران و 7 استان کشور به شهروندان هشدار داد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد:ب رای روز جاری وزش باد شدید در شرق و جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه هم در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

همچنین مناطقی از شرق، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات با وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

هشدار هواشناسی درباره رگبار و رعدوبرق و طوفان شدید در چند استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق در شمال و جنوب کشور و خیزش گرد و خاک در شرق و غرب ایران خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز (۲۸ خرداد ماه) در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل و دوشنبه (۲۹ خردادماه) در اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی این دو روز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۰ و ۳۱ خردادماه) در غرب سواحل دریای خزر و پنجشنبه (اول تیرماه) نیز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار کرد: طی سه روز آینده در نواحی شمال شرق و شرق به‌ویژه در منطقه زابل و جنوب غرب کشور افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود. این شرایط امروز برای مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز پیش‌بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان پایتخت فردا صاف، همراه با وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. پس فردا آسمان تهران صاف در بعد از ظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۷ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92140

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر